Nadawca Golf Channel Polska z 3,2 mln zł wpływów i 837 tys. zł straty
W ub.r. spółka Golf Zone, nadawca Golf Channel Polska, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 8,2 proc. do 3,19 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 13,8 proc. do 3,92 mln zł jej strata netto zmalała z 1,15 mln zł do 837,5 tys. zł.
Golf Zone od 2017 roku emituje stację sportowo-lifestylową Golf Channel Polska na licencji NBC Universal oraz PGA Tour. Kanał został uruchomiony wiosną 2017 roku na koncesji słowackiej, a w maju 2018 roku otrzymało koncesję satelitarną od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
W sprawozdaniu firmy złożonym w KRS stwierdzono, że jej zarząd skupiał się na poszerzaniu zasięgu stacji, który wynosi obecnie 9 mln gospodarstw domowych. Ten zasięg mocno wzrósł pod koniec ub.r., kiedy Golf Channel Polska pojawił się w ofercie Platformy Canal+.
Stacja pokazuje wiele najważniejszych turniejów golfowych, jesienią ub.r. pozyskała prawa do transmisji w br. cyklów PGA Tour i European Tour.
Przychody sprzedażowe Golf Zone zmalały w ub.r. o 8,2 proc. do 3,19 mln zł. Firma w sprawozdaniu podała, że „prowadziła działalność sprzedażową oferując pakiety reklamowe i promocyjne”.
Natomiast koszty operacyjne spółki poszły w dół o 13,8 proc. do 3,92 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 4 do 3,52 mln zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 240,6 do 107,3 tys. zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 230,4 do 234 tys. zł.
Mniejsza strata, pożyczki i dokapitalizowanie
W efekcie zmalały straty nadawcy Golf Channel Polska. Strata sprzedażowa zmniejszyła się z 1,05 mln zł do 726,8 tys. zł, strata operacyjna - z 1,06 mln zł do 736,9 tys. zł, a strata brutto i netto - z 1,15 mln zł do 837,5 tys. zł.
W ub.r. firma zaciągnęła od swoich udziałowców 454 tys. zł pożyczek: 254,4 tys. zł od Marka Sowy, 63,2 tys. zł od Katarzyny Terej i 136,4 tys. zł od Izabeli Pałdyny. Do końca roku spłaciła 50 tys. zł pożyczki od Terej.
Udziałowcy w ub.r. trzykrotnie dokapitalizowali firmę, w efekcie jej kapitał wzrósł z 610 tys. zł do 1,16 mln zł.
Obecnie 64 proc. udziałów spółki ma Marek Sowa, 21 proc. - Izabela Pałdyna, 8 proc. - Katarzyna Terej, a 7 proc. - Piotr Talarek.
- Spółka zamierza kontynuować i rozwijać dotychczas prowadzoną działalność, zaś stratę netto pokryć z zysków z przyszłych lat obrotowych - zapowiedziano w sprawozdaniu.
Dołącz do dyskusji: Nadawca Golf Channel Polska z 3,2 mln zł wpływów i 837 tys. zł straty