Na dachu salonu luksusowych aut postawiono minipasiekę
Grupa Pietrzak, właściciel m. in. salonów sprzedaży Renault, Ferrari, Peugeot i Alpine rozpoczęła w Katowicach niestandardową akcję CSR. Na dachu kompleksu budynków, w których mieszczą się salony sprzedaży Ferrari, Maserati, Alpine oraz restauracja La Squadra, zainstalowano cztery ule.
Nietypowa akcja to wynik współpracy Grupy Pietrzak z Pszczelarium - rodzinną firmą, która realizuje zakłada pasieki w miastach, a także szkoli z pszczelarstwa i opieki nad pszczołami w ośrodkach miejskich.
W ulach na dachu salonów sprzedaży zamieszkało 160 tys. pszczół. Pozyskiwany przez pszczoły z dachu salonu Ferrari miód będzie dostępny w mieszczącej się w tym samym kompleksie budynków restauracji La Squadra.
Zakładanie miejskich uli to jeden ze sposobów na zwiększanie populacji pszczół, które zagrożone są wyginięciem. Miejskie pszczoły zapylają rośliny na ogrodach działkowych, w parkach, na balkonach, dzięki czemu rodzą one zdrowe owoce i wysiewają nasiona. To z kolei skutkuje większą różnorodnością roślinności, jak również obecnością zwierząt: ptaków, jeży, nietoperzy, a mniejszą liczbą owadów niepożądanych, jak muchy czy komary.
Dołącz do dyskusji: Na dachu salonu luksusowych aut postawiono minipasiekę