Nielsen: TVP na mundialu z reklam zarobiła 232 mln zł
Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) w wyniosły łącznie 232,40 mln zł. Mecze naszej reprezentacji zarobiły łącznie 49,10 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 14 czerwca do 15 lipca 2018 roku odbyły się w Rosji piłkarskie mistrzostwa świata. Wszystkie spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze - wówczas jeden z nich w całości pokazywała Jedynka, a drugi - Dwójka).
Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich meczów, towarzyszących im studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 232,40 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 178,71 mln zł, wygenerowały reklamy pokazywane przy transmisjach pojedynków. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 53,44 mln zł, a ceremonia otwarcia - 252 tys. zł.
Na reklamach najlepiej zarobiły mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała 41 spotkań, z których wpływy reklamowe wraz ze studiami (i ceremonią otwarcia) wyniosły 163,06 mln zł. 23 spotkania w TVP2 zarobiły 40,03 mln zł, a wszystkie mecze równolegle transmitowane TVP Sport - 29,31 mln zł.
Sektor sprzedaży z największymi wydatkami
Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy wokół mundialu wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 59,30 mln zł, co stanowi 25,51 proc. wszystkich wydatków.
Na drugim miejscu znalazła się żywność (39,66 mln zł, 17,07 proc. udziału), a na trzecim - leki i produkty zdrowotne (32,03 mln zł, 13,78 proc. udziału).
Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 24,70 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: Lidl (8,76 mln zł) oraz Hyundai (7,10 mln zł).
Najwięcej zarobiły mecze Polaków
Jak już wcześniej informowaliśmy, cennikowe wpływy Telewizji Polskiej wokół meczu z Senegalem wyniosły łącznie 14,70 mln zł, w przypadku spotkania z Kolumbią było to 21,98 mln zł, a pojedynku z Japonią - 12,42 mln zł. Oznacza to, że trzy mecze z udziałem reprezentacji Polski zarobiły łącznie 49,10 mln zł, co stanowi 21,13 proc. wszystkich mundialowych wpływów.
Z kolei każdy z wszystkich 64 meczów średnio na reklamach przy transmisjach i studiach zarobił 3,63 mln zł.
Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).
W osobnym artykule informujemy, że średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 3,15 mln osób. Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 932 tys. widzów, a łączna widownia analizowanych pojedynków emitowanych na głównych antenach i w stacji sportowej wyniosła 4,08 mln osób.
Przynajmniej 1 minutę transmisji z tegorocznego mundialu obejrzało 30,72 mln widzów, czyli 86,60 proc. populacji naszego kraju (osoby w wieku 4+ i posiadające w swoim domu odbiornik telewizyjny).
Dołącz do dyskusji: Nielsen: TVP na mundialu z reklam zarobiła 232 mln zł