Multimedia Polska znów ostrzega klientów przed próbami wyłudzenia danych
Operator kablowy Multimedia Polska ponownie ostrzega swoich abonentów przed próbami wyłudzenia danych osobowych i pieniędzy metodą „na konkurs”. To drugi w ciągu dziewięciu miesięcy taki apel nadawcy.
Schemat oszustwa jest prosty. Internaucie wyświetla się w pewnym momencie ankieta z logo Multimediów - prośba o wypełnienie w zamian za atrakcyjne nagrody np. Samsung Galaxy czy iPhone. To oszustwo: ankieta ma za zadanie wyłudzić dane i pieniądze.
- Zalecamy natychmiastowe jej opuszczenie. Multimedia Polska nie jest autorem tej strony i nie prowadzi tego rodzaju akcji - czytamy na stronie operatora.
To kolejny taki apel firmy, podobny skierowała w lipcu 2019 roku. Wówczas schemat wyłudzeń był identyczny.
Multimedia Polska miesiąc temu została przejęta przez Vectrę.
W 2018 roku grupa kapitałowa Multimedia Polska zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 645,93 mln zł. Jej zysk operacyjny zmalał z 92,39 do 49,2 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 1,81 do 66,46 mln zł, głównie wskutek 100,76 mln zł kosztów finansowych. Na koniec 2018 roku miała do spłaty 1,49 mld zł pożyczek i kredytów, kupiła też obligacje za 320 mln zł od swoich dwóch właścicieli.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska znów ostrzega klientów przed próbami wyłudzenia danych