Multimedia Polska chce zwiększyć tempo akwizycji i budowania sieci
Multimedia Polska, trzeci w Polsce operator telewizji kablowej,chce w ciągu 2 kolejnych lat zwiększyć tempo dokonywanych akwizycjii budowy własnej sieci, poinformował prezes Andrzej Rogowski wwywiadzie dla agencji ISB. Firma chce do końca 2010 roku mieć ok.35% rynku telewizji kablowej i być jej największym dostawcą.
"Prowadzimy zaawansowane rozmowy i do końca roku powinniśmysfinalizować jedną, lub dwie istotne akwizycje" - powiedział ISBRogowski. W połowie lipca spółka kupiła 15 sieci telewizjikablowych za 40,87 mln zł brutto (33,5 mln plus VAT).
Rogowski podkreśla, że spółkę stać na sfinansowanie planowanychakwizycji w oparciu o własne środki lub kredyt bankowy."Utrzymujemy w tej chwili poziom zadłużenia na bardzokonserwatywnym poziomie 1xEBITDA, poziom akceptowany przez bankijest sześcio-, siedmiokrotnie wyższy" - powiedział Rogowski.
Multimedia Polska mogą dokonywać kolejnych przejęć na tereniecałej Polski, przy czym warunkiem jest to, żeby spółka mogła wciągu 6-12 miesięcy przyłączyć kupione sieci do własnej sieciszkieletowej.
Prezes Multimedia Polska nie wyklucza jednak, że w dalszejperspektywie spółka będzie próbować zdobyć kolejne środki nagiełdzie dzięki emisji nowych akcji. "To jest możliwe, ale tylko wsytuacji, kiedy będziemy finansować dużą transakcję o strategicznymznaczeniu dla firmy" - powiedział Rogowski.
W tym roku firma chce zainwestować 30 mln zł na rozbudowęwłasnej sieci. Spółka rozpoczęła rozbudowywanie sieci w miastach, wktórych nie posiadała własnej infrastruktury: Tarnowie, Pruszkowiei Hajnówce. Wejście na rynek tarnowski ułatwia posiadanie przezspółkę światłowodu łączącego Brzesko, Dębicę i Mielec z Tarnowem,co umożliwia szybkie włączenie sieci do ogólnopolskiego szkieletuMultimedia Polska.
Według Rogowskiego, w kolejnych latach roczne nakłady narozbudowę sieci mogą wynieść 60-90 mln zł.
W kwietniu firma podjęła decyzję o budowie własnej siecisprzedaży, która rozpoczęła działalność w lipcu.
"To efekt tego, że na początku roku nasze wyniki sprzedaży byłygorsze od planowanych. Obecnie plany sprzedaży na sierpień iwrzesień są wyższe niż na cały I kwartał. Ostatecznie kryzys, któryprzeszliśmy, powinien nam wyjść na dobre" - powiedziałRogowski.
W I połowie 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76 mln złzysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska chce zwiększyć tempo akwizycji i budowania sieci