MTV kupuje wirtualne zwierzaki
MTV Networks ogłosiło przejęcie NeoPets, operatora popularnego serwisu internetowego.
Firmie mniej zależy jednak na wirtualnych stworkach, ale na całkiem niewirtualnych młodych klientach serwisu, w którym już około 25 mln użytkowników stworzyło sobie komputerowego przyjaciela zamieszkującego Neopię. Dzięki swej popularności serwis generuje około 5 mld wejść miesięcznie.
Oficjalnie nie podano wartości transakcji. Nieoficjalne źródła wspominają o 160 mln dolarów. Zakup to nie tylko rozszerzenie obecności Viacom, właściciela MTV Networks, w sieci, ale możliwość opracowania nowych produktów rozrywkowych wykorzystujących motywy NeoPets. W marcu NeoPets podpisało umowę z wytwórnią Warner Bros na wyprodukowanie serii animowanych filmów z internetowymi zwierzakami. Dodatkowo firma podpisała kontrakty z producentem gier dla komórek – In-Fusio.
Przedstawiciele MTV Networks wspominają o ukrytej wartości NeoPets. To klienci serwisu, których wiek, stawia ich pośród innych najczęściej korzystających z produktów MTV.
Dołącz do dyskusji: MTV kupuje wirtualne zwierzaki