“Motor” ucieka “Auto światowi”, “Auto-Moto” z największym wzrostem
Liderem sprzedaży wśród magazynów motoryzacyjnych był w listopadzie ub.r.“Motor”, który zwiększył swoją przewagą nad konkurencyjnym “Auto Światem”. Najwięcej zyskał miesięcznik 'Auto-Moto”, zaś stracił - “Auto Świat Poradnik”.
Średnia sprzedaż ogółem tygodnika “Motor” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2011 roku wzrosła o 3,93 proc. względem listopada 2010 roku i wyniosła 107 962 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Drugi w kolejności „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 8,95 proc. i jego wynik spadł już do 86 589 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. spadła o 4,32 proc. i wyniosła 53 296 egz. Magazyn ten jednak obecnie kosztuje 6,90 zł, podczas gdy rok temu - 4,90 zł (wydawany był wtedy przez Burdę).
Drugim najchętniej kupowanym w 11. miesiącu ub.r. miesięcznikiem było „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 46 945 egz. Magazyn ten zanotował wzrost sprzedaży o 26,72 proc., największy w rankingu.
Najwięcej stracił zaś “Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który zajął trzecie miejsce wśród miesięczników. Jego wynik sprzedażowy zmalał o 23,37 proc. do 37 761 egz.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tygodniki | ||
Motor | 107 962 | 103 880 |
Auto Świat | 86 589 | 95 096 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 53 296 | 55 703 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 46 945 | 37 045 |
Auto Świat Poradnik | 37 761 | 49 275 |
Auto Motor i Sport | 29 048 | 31 764 |
Świat Motocykli | 28 592 | 25 698 |
Automobilista | 9 781 | 11 073 |
Classic Auto | 9 002 | 7 446 |
Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że największy wzrost sprzedaży ogółem (wynoszący 15,98 proc.) zanotował miesięcznik “Classic Auto” (Stratos Concept), a najwięcej stracił magazyn “TopGear” (9,15 proc.).
Wirtualnemedia.pl | 2011 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Tygodniki | ||
Motor | 107 962 | 108 040 |
Auto Świat | 86 589 | 90 195 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 53 296 | 58 663 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 46 945 | 44 912 |
Auto Świat Poradnik | 37 761 | 41 309 |
Auto Motor i Sport | 29 048 | 28 210 |
Świat Motocykli | 28 592 | 26 187 |
Automobilista | 9 781 | 10 001 |
Classic Auto | 9 002 | 7 762 |
Dołącz do dyskusji: “Motor” ucieka “Auto światowi”, “Auto-Moto” z największym wzrostem
...żartowałem :D