SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych w maju. „Top Gear” o 35 proc. w dół

W maju br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 8,56 proc. i wyniosła 103 749 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,65 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 60 946 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 46 593 egz., po wzroście o 32,50 proc. - największym w zestawieniu.

Na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 788 egz., po spadku o 7,06 proc.

Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 6,29 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 570 egz.

Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 35,06 proc. do 20 668 egz.

Wirtualnemedia.pl

maj

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

204 893

103 749

103 749

207 624

113 466

113 466

-8,56%

Auto Świat

107 977

61 029

60 946

117 214

68 307

68 210

-10,65%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

84 000

46 593

46 593

88 000

35 364

35 164

32,50%

Auto Świat Poradnik

66 993

32 834

32 788

63 979

35 311

35 280

-7,06%

Auto Motor i Sport

48 010

23 570

23 570

51 348

25 151

25 151

-6,29%

Top Gear

45 001

20 843

20 668

58 991

32 934

31 828

-35,06%

Świat Motocykli

27 000

13 587

13 587

27 000

13 577

13 577

0,07%

Automobilista

18 000

7 730

7 670

18 700

7 220

7 150

7,27%

Classic Auto

14 500

7 644

7 644

14 000

6 514

6 514

17,35%

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,38 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 17,04 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 18,55 proc.

Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 17,79 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

maj

kwiecień

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

204 893

103 749

103 749

206 190

103 402

103 352

0,38%

Auto Świat

107 977

61 029

60 946

128 192

73 549

73 466

-17,04%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

84 000

46 593

46 593

85 000

45 890

45 690

1,98%

Auto Świat Poradnik

66 993

32 834

32 788

68 969

39 930

39 884

-17,79%

Auto Motor i Sport

48 010

23 570

23 570

49 000

23 360

23 360

0,90%

Top Gear

45 001

20 843

20 668

44 994

23 350

22 598

-8,54%

Świat Motocykli

27 000

13 587

13 587

27 000

13 970

13 970

-2,74%

Automobilista

18 000

7 730

7 670

18 000

7 379

7 299

5,08%

Classic Auto

14 500

7 644

7 644

14 000

6 448

6 448

18,55%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych w maju. „Top Gear” o 35 proc. w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl