„Motor” liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych w maju. „Top Gear” o 35 proc. w dół
W maju br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w maju 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 8,56 proc. i wyniosła 103 749 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,65 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 60 946 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w maju br. wyniósł 46 593 egz., po wzroście o 32,50 proc. - największym w zestawieniu.
Na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 32 788 egz., po spadku o 7,06 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 6,29 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 570 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 35,06 proc. do 20 668 egz.
Wirtualnemedia.pl | maj | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 204 893 | 103 749 | 103 749 | 207 624 | 113 466 | 113 466 | -8,56% |
Auto Świat | 107 977 | 61 029 | 60 946 | 117 214 | 68 307 | 68 210 | -10,65% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 84 000 | 46 593 | 46 593 | 88 000 | 35 364 | 35 164 | 32,50% |
Auto Świat Poradnik | 66 993 | 32 834 | 32 788 | 63 979 | 35 311 | 35 280 | -7,06% |
Auto Motor i Sport | 48 010 | 23 570 | 23 570 | 51 348 | 25 151 | 25 151 | -6,29% |
Top Gear | 45 001 | 20 843 | 20 668 | 58 991 | 32 934 | 31 828 | -35,06% |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 587 | 13 587 | 27 000 | 13 577 | 13 577 | 0,07% |
Automobilista | 18 000 | 7 730 | 7 670 | 18 700 | 7 220 | 7 150 | 7,27% |
Classic Auto | 14 500 | 7 644 | 7 644 | 14 000 | 6 514 | 6 514 | 17,35% |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,38 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł w dół o 17,04 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 18,55 proc.
Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 17,79 proc., zanotował miesięcznik „Auto Świat Poradnik”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | maj | kwiecień | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 204 893 | 103 749 | 103 749 | 206 190 | 103 402 | 103 352 | 0,38% |
Auto Świat | 107 977 | 61 029 | 60 946 | 128 192 | 73 549 | 73 466 | -17,04% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 84 000 | 46 593 | 46 593 | 85 000 | 45 890 | 45 690 | 1,98% |
Auto Świat Poradnik | 66 993 | 32 834 | 32 788 | 68 969 | 39 930 | 39 884 | -17,79% |
Auto Motor i Sport | 48 010 | 23 570 | 23 570 | 49 000 | 23 360 | 23 360 | 0,90% |
Top Gear | 45 001 | 20 843 | 20 668 | 44 994 | 23 350 | 22 598 | -8,54% |
Świat Motocykli | 27 000 | 13 587 | 13 587 | 27 000 | 13 970 | 13 970 | -2,74% |
Automobilista | 18 000 | 7 730 | 7 670 | 18 000 | 7 379 | 7 299 | 5,08% |
Classic Auto | 14 500 | 7 644 | 7 644 | 14 000 | 6 448 | 6 448 | 18,55% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych w maju. „Top Gear” o 35 proc. w dół