SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Top Gear” na czele pism motoryzacyjnych (dane za styczeń)

W styczniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1 proc. i wyniosła 105 243 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 620 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 52 770 egz., po spadku o 12,73 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 39 524 egz., po spadku o 18,42 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 20,01 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 489 egz.

Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 3,65 proc. do 7 761 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu zajął on miejsce siódme - ostatnie.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

194 874

105 336

105 243

195 698

104 205

104 205

Auto Świat

119 481

71 667

70 620

130 694

82 419

77 422

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Top Gear

89 974

52 770

52 770

101 961

60 705

60 470

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 972

39 709

39 524

87 996

48 448

48 448

Auto Świat Poradnik

69 996

36 489

36 489

72 971

45 617

45 617

Auto Motor i Sport

51 997

29 102

29 102

54 200

30 500

30 500

Świat Motocykli

37 000

15 717

15 717

30 000

15 898

15 898

Automobilista

19 500

7 826

7 826

19 700

8 111

8 111

Classic Auto

14 400

7 761

7 761

14 400

7 488

7 488


W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 2,51 proc., a wynik „Auto Świata” - o 9,51 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 69,06 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 22,01 proc.

Wirtualnemedia.pl

miesiąc

ZKDP

styczeń 2015

gudzień 2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

194 874

105 336

105 243

199 925

108 141

107 956

Auto Świat

119 481

71 667

70 620

134 109

80 276

78 038

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Top Gear

89 974

52 770

52 770

62 991

31 331

31 214

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 972

39 709

39 524

85 000

41 001

40 801

Auto Świat Poradnik

69 996

36 489

36 489

64 992

44 736

44 736

Auto Motor i Sport

51 997

29 102

29 102

52 380

25 177

25 177

Świat Motocykli

37 000

15 717

15 717

33 000

20 153

20 153

Automobilista

19 500

7 826

7 826

20 000

7 502

7 502

Classic Auto

14 400

7 761

7 761

14 780

6 595

6 595

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” na czele pism motoryzacyjnych (dane za styczeń)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl