„Motor” i „Top Gear” na czele pism motoryzacyjnych (dane za styczeń)
W styczniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1 proc. i wyniosła 105 243 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 620 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w styczniu br. wyniósł 52 770 egz., po spadku o 12,73 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 39 524 egz., po spadku o 18,42 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 20,01 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 489 egz.
Jedyny wzrost w segmencie miesięczników - o 3,65 proc. do 7 761 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu zajął on miejsce siódme - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 874 | 105 336 | 105 243 | 195 698 | 104 205 | 104 205 |
Auto Świat | 119 481 | 71 667 | 70 620 | 130 694 | 82 419 | 77 422 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Top Gear | 89 974 | 52 770 | 52 770 | 101 961 | 60 705 | 60 470 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 972 | 39 709 | 39 524 | 87 996 | 48 448 | 48 448 |
Auto Świat Poradnik | 69 996 | 36 489 | 36 489 | 72 971 | 45 617 | 45 617 |
Auto Motor i Sport | 51 997 | 29 102 | 29 102 | 54 200 | 30 500 | 30 500 |
Świat Motocykli | 37 000 | 15 717 | 15 717 | 30 000 | 15 898 | 15 898 |
Automobilista | 19 500 | 7 826 | 7 826 | 19 700 | 8 111 | 8 111 |
Classic Auto | 14 400 | 7 761 | 7 761 | 14 400 | 7 488 | 7 488 |
W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 2,51 proc., a wynik „Auto Świata” - o 9,51 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 69,06 proc.) pochwalić się mógł „Top Gear”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 22,01 proc.
Wirtualnemedia.pl | miesiąc | |||||
ZKDP | styczeń 2015 | gudzień 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 874 | 105 336 | 105 243 | 199 925 | 108 141 | 107 956 |
Auto Świat | 119 481 | 71 667 | 70 620 | 134 109 | 80 276 | 78 038 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Top Gear | 89 974 | 52 770 | 52 770 | 62 991 | 31 331 | 31 214 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 972 | 39 709 | 39 524 | 85 000 | 41 001 | 40 801 |
Auto Świat Poradnik | 69 996 | 36 489 | 36 489 | 64 992 | 44 736 | 44 736 |
Auto Motor i Sport | 51 997 | 29 102 | 29 102 | 52 380 | 25 177 | 25 177 |
Świat Motocykli | 37 000 | 15 717 | 15 717 | 33 000 | 20 153 | 20 153 |
Automobilista | 19 500 | 7 826 | 7 826 | 20 000 | 7 502 | 7 502 |
Classic Auto | 14 400 | 7 761 | 7 761 | 14 780 | 6 595 | 6 595 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” na czele pism motoryzacyjnych (dane za styczeń)