„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”
W I półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I półroczu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 5,47 proc. i wyniosła 101 962 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 6,52 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 66 124 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 45 305 egz., po wzroście o 11,65 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 37 886 egz., po spadku o 3,40 proc.
Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę sprzedaży w zestawieniu wynoszącą 30,21 proc., co w efekcie dało mu średni wynik na poziomie 23 912 egz.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 203 584 | 101 979 | 101 962 | 199 747 | 107 927 | 107 867 | -5,47% |
Auto Świat | 113 171 | 66 213 | 66 124 | 118 193 | 71 379 | 70 739 | -6,52% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 167 | 45 339 | 45 305 | 87 862 | 40 675 | 40 577 | 11,65% |
Auto Świat Poradnik | 66 735 | 37 931 | 37 886 | 66 820 | 39 252 | 39 221 | -3,40% |
Top Gear - Edycja Polska | 51 413 | 24 178 | 23 912 | 65 485 | 34 591 | 34 264 | -30,21% |
Auto Motor i Sport | 48 894 | 23 825 | 23 825 | 51 884 | 26 309 | 26 309 | -9,44% |
Świat Motocykli | 28 000 | 14 289 | 13 205 | 28 667 | 14 784 | 14 775 | -10,63% |
Automobilista | 18 033 | 7 281 | 7 229 | 19 117 | 7 643 | 7 592 | -4,78% |
Classic Auto | 14 076 | 6 604 | 6 604 | 14 223 | 6 713 | 6 713 | -1,62% |
W czerwcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszyła się o 11,44 proc. do 89 201 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 58 905 egz., po spadku o 12,20 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (40 028 egz.; spadek o 9,56 proc.). Drugi był „Auto Świat Poradnik” (37 041 egz.; wzrost o 2,20 proc. - jedyny w zestawieniu). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 23 151 egz.; jednak w dół o 8,67 proc.).
Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 31,86 proc. do 18 711 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 194 958 | 89 201 | 89 201 | 195 710 | 100 724 | 100 724 | -11,44% |
Auto Świat | 105 106 | 58 988 | 58 905 | 114 569 | 67 149 | 67 090 | -12,20% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 84 000 | 40 028 | 40 028 | 85 000 | 44 259 | 44 259 | -9,56% |
Auto Świat Poradnik | 64 964 | 37 087 | 37 041 | 61 988 | 36 276 | 36 245 | 2,20% |
Auto Motor i Sport | 48 274 | 23 151 | 23 151 | 51 500 | 25 349 | 25 349 | -8,67% |
Top Gear | 41 999 | 18 898 | 18 711 | 57 978 | 27 640 | 27 459 | -31,86% |
Świat Motocykli | 29 000 | 18 420 | 11 920 | 27 000 | 14 794 | 14 744 | -19,15% |
Automobilista | 18 000 | 6 784 | 6 668 | 18 700 | 7 579 | 7 519 | -11,32% |
Classic Auto | 14 000 | 6 436 | 6 436 | 13 940 | 6 389 | 6 389 | 0,74% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w I półroczu 2016. Ostro w dół „Top Gear”