„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych w 2014 roku (raport)
W 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.
Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2013 roku zmniejszyła się o 0,09 proc. i wyniosła 104 504 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,79 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 353 egz.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,18 proc. do 43 320 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei z pierwszej na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 40 714 egz. Jego wynik zmalał o 6,79 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 714 egz., po spadku o 4,67 proc.
Natomiast największy spadek w zestawieniu, wynoszący 9,19 proc., do 6 948 egz. odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.
rok | ||||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 195 625 | 104 588 | 104 504 | 189 368 | 104 600 | 104 600 |
Auto Świat | 133 223 | 81 241 | 77 353 | 137 412 | 86 366 | 81 247 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 915 | 43 403 | 43 320 | 84 317 | 43 244 | 43 244 |
Top Gear | 73 405 | 40 794 | 40 714 | 79 072 | 44 345 | 43 678 |
Auto Świat Poradnik | 68 063 | 39 714 | 39 714 | 71 966 | 41 661 | 41 661 |
Auto Motor i Sport | 53 422 | 27 698 | 27 698 | 57 957 | 29 314 | 29 314 |
Świat Motocykli | 32 325 | 17 354 | 17 354 | 32 321 | 18 048 | 18 048 |
Automobilista | 19 978 | 8 197 | 8 179 | 19 917 | 8 620 | 8 591 |
Classic Auto | 14 687 | 6 948 | 6 948 | 14 615 | 7 715 | 7 651 |
W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 2,63 proc. do 107 956 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 038 egz., po spadku o 12,36 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto Świat Poradnik” (44 736 egz.; wzrost o 10,07 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 801 egz.; do góry o 11,14 proc. - największy wzrost w rankingu), a trzecie - do magazynu „Top Gear” (31 214 egz.; - 11,41 proc.).
Natomiast w tym ujęciu najwięcej stracił „Automobilista” - było to 11,56 proc. do 7 502 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 199 925 | 108 141 | 107 956 | 198 972 | 110 871 | 110 871 |
Auto Świat | 134 109 | 80 276 | 78 038 | 141 723 | 94 324 | 89 046 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 64 992 | 44 736 | 44 736 | 71 974 | 40 645 | 40 645 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 41 001 | 40 801 | 82 995 | 36 710 | 36 710 |
Top Gear | 62 991 | 31 331 | 31 214 | 72 992 | 35 645 | 35 235 |
Auto Motor i Sport | 52 380 | 25 177 | 25 177 | 55 520 | 26 585 | 26 585 |
Świat Motocykli | 33 000 | 20 153 | 20 153 | 33 000 | 20 405 | 20 405 |
Automobilista | 20 000 | 7 502 | 7 502 | 19 700 | 8 483 | 8 483 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych w 2014 roku (raport)