SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych. „Auto Świat Poradnik” wyprzedził „Top Gear”

W I kwartale 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 4,38 proc. i wyniosła 107 933 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,24 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 71 550 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 42 752 egz., po spadku o 10,05 proc. Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 688 egz., po jednak spadku o 5,72 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,63 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 782 egz.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

197 205

108 008

107 933

194 813

103 450

103 404

Auto Świat

118 174

72 618

71 550

131 168

84 951

79 714

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

88 657

42 814

42 752

87 332

47 528

47 528

Auto Świat Poradnik

67 653

39 688

39 688

72 654

42 098

42 098

Top Gear

71 988

38 841

38 782

81 980

47 182

47 085

Auto Motor i Sport

52 012

26 746

26 746

54 150

28 627

28 627

Świat Motocykli

30 333

15 481

15 481

30 000

15 881

15 881

Automobilista

19 367

7 717

7 666

19 683

8 307

8 295

Classic Auto

14 367

6 989

6 989

14 387

7 110

7 110

W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2014 roku zwiększyła się o 9,69 proc. do 111 205 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 71 569 egz., po spadku o 9,09 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajęło „Auto-Moto” (38 752 egz.; spadek o 12,75 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (37 524 egz.; do góry o 0,29 proc.), zaś na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (31 590 egz.; w dół 20,44 proc. - największy spadek w zestawieniu).

Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskało „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 5,50 proc. do 6 903 egz.

Wirtualnemedia.pl

marzec

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

200 910

111 325

111 205

193 964

101 505

101 385

Auto Świat

117 642

72 717

71 569

131 968

84 085

78 728

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

88 000

38 752

38 752

86 000

44 415

44 415

Auto Świat Poradnik

64 974

37 524

37 524

72 995

37 417

37 417

Top Gear

61 992

31 767

31 590

70 993

39 706

39 706

Auto Motor i Sport

51 999

25 067

25 067

53 837

26 704

26 704

Świat Motocykli

27 000

15 152

15 152

30 000

16 094

16 094

Automobilista

19 200

7 712

7 712

19 650

8 586

8 586

Classic Auto

14 300

6 903

6 903

14 400

6 543

6 543

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych. „Auto Świat Poradnik” wyprzedził „Top Gear”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl