„Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych. „Auto Świat Poradnik” wyprzedził „Top Gear”
W I kwartale 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2014 roku zwiększyła się o 4,38 proc. i wyniosła 107 933 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,24 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 71 550 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 42 752 egz., po spadku o 10,05 proc. Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 688 egz., po jednak spadku o 5,72 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 17,63 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 38 782 egz.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 197 205 | 108 008 | 107 933 | 194 813 | 103 450 | 103 404 |
Auto Świat | 118 174 | 72 618 | 71 550 | 131 168 | 84 951 | 79 714 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 88 657 | 42 814 | 42 752 | 87 332 | 47 528 | 47 528 |
Auto Świat Poradnik | 67 653 | 39 688 | 39 688 | 72 654 | 42 098 | 42 098 |
Top Gear | 71 988 | 38 841 | 38 782 | 81 980 | 47 182 | 47 085 |
Auto Motor i Sport | 52 012 | 26 746 | 26 746 | 54 150 | 28 627 | 28 627 |
Świat Motocykli | 30 333 | 15 481 | 15 481 | 30 000 | 15 881 | 15 881 |
Automobilista | 19 367 | 7 717 | 7 666 | 19 683 | 8 307 | 8 295 |
Classic Auto | 14 367 | 6 989 | 6 989 | 14 387 | 7 110 | 7 110 |
W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2014 roku zwiększyła się o 9,69 proc. do 111 205 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 71 569 egz., po spadku o 9,09 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajęło „Auto-Moto” (38 752 egz.; spadek o 12,75 proc.). Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Auto Świat Poradnik” (37 524 egz.; do góry o 0,29 proc.), zaś na trzecią pozycję spadł magazyn „Top Gear” (31 590 egz.; w dół 20,44 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskało „Classic Auto” (Stratos Concept) - było to 5,50 proc. do 6 903 egz.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 200 910 | 111 325 | 111 205 | 193 964 | 101 505 | 101 385 |
Auto Świat | 117 642 | 72 717 | 71 569 | 131 968 | 84 085 | 78 728 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 88 000 | 38 752 | 38 752 | 86 000 | 44 415 | 44 415 |
Auto Świat Poradnik | 64 974 | 37 524 | 37 524 | 72 995 | 37 417 | 37 417 |
Top Gear | 61 992 | 31 767 | 31 590 | 70 993 | 39 706 | 39 706 |
Auto Motor i Sport | 51 999 | 25 067 | 25 067 | 53 837 | 26 704 | 26 704 |
Świat Motocykli | 27 000 | 15 152 | 15 152 | 30 000 | 16 094 | 16 094 |
Automobilista | 19 200 | 7 712 | 7 712 | 19 650 | 8 586 | 8 586 |
Classic Auto | 14 300 | 6 903 | 6 903 | 14 400 | 6 543 | 6 543 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele pism motoryzacyjnych. „Auto Świat Poradnik” wyprzedził „Top Gear”