„Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych w I kwartale (raport)
W I kwartale 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w I kwartale 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszyła się o 2,18 proc. i wyniosła 103 404 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,44 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 808 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 4,80 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 47 528 egz.
Z kolej na drugą lokatę w spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 47 112 egz., po spadku o 0,28 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 42 069 egz., po spadku o 2,04 proc.
Natomiast największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,76 proc. i ostatecznie wyniósł 15 877 egz. Pismo to w rankingu miesięczników zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 813 | 103 450 | 103 404 | 186 214 | 105 712 | 105 712 |
Auto Świat | 131 168 | 85 045 | 79 808 | 139 624 | 88 526 | 83 516 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto | 87 332 | 47 528 | 47 528 | 85 305 | 45 352 | 45 352 |
Top Gear | 81 980 | 47 190 | 47 112 | 85 642 | 47 724 | 47 245 |
Auto Świat Poradnik | 72 654 | 42 069 | 42 069 | 73 618 | 42 945 | 42 945 |
Auto Motor i Sport | 54 150 | 28 627 | 28 627 | 61 180 | 30 689 | 30 689 |
Świat Motocykli | 30 000 | 15 877 | 15 877 | 30 668 | 17 594 | 17 594 |
Automobilista | 19 683 | 8 307 | 8 295 | 20 000 | 8 826 | 8 787 |
Classic Auto | 14 380 | 7 393 | 7 393 | 14 693 | 7 393 | 7 393 |
W marcu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszyła się o 11,47 proc. do 101 385 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 78 712 egz., po spadku o 4,62 proc.
Wśród miesięczników z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto” (44 415 egz.; wzrost o 8,43 proc. - największy w rankingu). Z kolei na drugie miejsce spadł „Top Gear” (39 706 egz.; w dół o 7,32 proc.). Natomiast trzecią lokatę zajął „Auto Świat Poradnik” (37 390 egz.; - 5,06 proc.).
W tym ujęciu najwięcej stracił „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - było to 12,31 proc.
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 193 964 | 101 505 | 101 385 | 191 211 | 114 519 | 114 519 |
Auto Świat | 131 968 | 84 069 | 78 712 | 138 695 | 87 552 | 82 520 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto | 86 000 | 44 415 | 44 415 | 84 000 | 40 961 | 40 961 |
Top Gear | 70 993 | 39 706 | 39 706 | 85 000 | 43 427 | 42 841 |
Auto Świat Poradnik | 72 995 | 37 390 | 37 390 | 74 980 | 39 383 | 39 383 |
Auto Motor i Sport | 53 837 | 26 704 | 26 704 | 60 040 | 30 451 | 30 451 |
Świat Motocykli | 30 000 | 16 082 | 16 082 | 30 000 | 17 510 | 17 510 |
Automobilista | 19 650 | 8 586 | 8 586 | 20 000 | 8 954 | 8 904 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych w I kwartale (raport)