Morning show TVN-u wygrywa z konkurentem z TVP 2
W sezonie jesiennym nadawany w TVN-ie program „Dzień dobry TVN” śledziło o 100 tys. osób więcej niż konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” Dwójki. Obu magazynom widownia wzrosła w porównaniu do 2008 roku - więcej zyskał ten pierwszy.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność wydań „Dzień dobry TVN” emitowanych w dni powszednie od 8.30 do 10.55 w okresie od 7 września do 29 grudnia br. wyniosła 666 tys. osób. Dało to stacji 17,99 proc. udziału w grupie 4+ i 19,83 proc. w komercyjnej 16-49. Rok temu morning show miał mniej widzów, bo 602 tys. i nieco niższe udziały.
Natomiast każdy odcinek „Pytania na śniadanie” przyciągał jesienią br. przed ekrany 561 tys. oglądających i dawał TVP 2 odpowiednio 15,47 proc. i 12,90 proc. udziału w rynku. W analogicznym okresie ub.r. program miał niższą widownię wynoszącą 527 tys., ale za to wyższy udział w rynku, zarówno w grupie 4+ (16,57 proc.) jak i w 16-49 (15,12 proc.). Był wtedy jednak nadawany od 8.00 do 10.15, a obecnie trwa od 8.45 do 10.55.
Pytanie na śniadanie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Okres | AMR | SHR % | SHR % |
31-08-2009 - 29-12-2009 | 560 514 | 15,47% | 12,90% |
01-09-2008 - 30-12-2008 | 526 704 | 16,57% | 15,12% |
Dzień dobry TVN – dni powszednie | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Okres | AMR | SHR % | SHR % |
07-09-2009 - 29-12-2009 | 665 713 | 17,99% | 19,83% |
08-09-2008 - 30-12-2008 | 601 538 | 17,64% | 19,44% |
Wśród 10 najpopularniejszych wydań codziennego „Dzień dobry TVN” w sezonie jesiennym najwięcej widzów miał odcinek z 11 listopada br., który obejrzało 1,56 mln osób. Tego dnia nie było konkurencyjnego „Pytania”, podobnie zresztą jak w Wigilię (24 grudnia br.), gdy nadano trzeci najchętniej oglądany odcinek programu. Z kolei najpopularniejsze wydanie morning show TVP 2 wyemitowano 28 grudnia br. i miało ono 845 tys. widzów, a na drugim miejscu znalazł się odcinek z kolejnego dnia (29 grudnia).
Top 10 wydań „Dzień dobry TVN” (dni powszednie) | ||
Wszyscy 4+ | ||
Data | AMR | SHR % |
11-11-2009 | 1 564 827 | 19,93% |
30-11-2009 | 914 471 | 24,00% |
24-12-2009 | 890 535 | 15,89% |
07-12-2009 | 816 986 | 22,65% |
16-11-2009 | 800 282 | 21,79% |
17-11-2009 | 797 870 | 21,00% |
23-11-2009 | 792 324 | 20,06% |
19-10-2009 | 775 602 | 22,05% |
24-11-2009 | 773 877 | 19,52% |
21-12-2009 | 758 451 | 18,58% |
Top 10 wydań „Pytania na śniadanie” | ||
Wszyscy 4+ | ||
Data | AMR | SHR % |
28-12-2009 | 845 084 | 16,96% |
29-12-2009 | 767 927 | 15,52% |
09-11-2009 | 738 042 | 18,71% |
14-10-2009 | 704 338 | 14,87% |
23-11-2009 | 701 173 | 17,57% |
02-12-2009 | 683 398 | 18,71% |
02-11-2009 | 676 319 | 17,39% |
26-10-2009 | 668 348 | 18,60% |
04-12-2009 | 666 465 | 18,01% |
17-11-2009 | 661 867 | 17,23% |
W górę poszła też oglądalność weekendowych wydań „Dzień dobry TVN”, które jesienią br. oglądało 1,053 mln widzów, zaś rok wcześniej – 999 tys. Udział programu w grupie 4+ się jednak nie zmienił i cały czas wynosi 16,59 proc., zaś udział w grupie 16-49 wzrósł z 18,05 proc. do 18,56 proc.
Dzień dobry TVN – weekendy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Okres | AMR | SHR % | SHR % |
07-09-2009 - 27-12-2009 | 1 053 474 | 16,59% | 18,56% |
06-09-2008 - 28-12-2008 | 998 975 | 16,59% | 18,05% |
Dołącz do dyskusji: Morning show TVN-u wygrywa z konkurentem z TVP 2