Mondelēz International finalizuje transakcję przejęcia firmy Chipita
Mondelēz International, właściciel takich marek słodyczy jak m.in. Milka, Oreo sfinalizował transakcję przejęcia firmy Chipita, producenta m.in. rogalików 7Days. Wartość transakcji wynosi ponad 2 mld dolarów.
Mondelēz International ogłosił w poniedziałek, że zakończył proces przejęcia spółki Chipita Global, producenta rogalików i wypiekanych przekąsek w Europie Centralnej i Wschodniej.
Przejęcie to ma umożliwić Mondelēz International, zarówno w skali globalnej, jak i na rynkach lokalnych, zaoferowanie szerokiego asortymentu wyrobów piekarniczych w Europie, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na tę kategorię. Transakcja otworzy również nowe możliwości rozwoju, płynące z połączenia kultowych marek Mondelēz International takich jak Cadbury czy Milka z popularnymi markami rogalików i wypiekanymi przekąskami Chipita Global S.A., m.in. 7Days.
– Chipita to firma zbudowana na silnych fundamentach przez niezwykle utalentowany zespół. Cieszymy się, że do Mondelēz International dołączą jej wyjątkowi pracownicy, ulubione przez konsumentów marki i jej cały bogaty dorobek. Jest to element realizacji naszej strategii, której celem jest zdobycie pozycji globalnego lidera w branży przekąsek – skomentował Vince Gruber, EVP & president Mondelēz Europe. - Wejście Mondelēz International w kategorię rogalików i wypiekanych przekąsek poprzez przejęcie Chipita Global S.A. zwiększy tempo wzrostu w całej Europie i pomoże wzmocnić naszą obecność na kluczowych, szybko rozwijających się rynkach Europy Centralnej i Wschodniej.
Ivo Naydenov na czele zespołu przejętej Chipity
Firma poinformowała o powołaniu tymczasowego zespołu zarządzającego, który będzie kierował działaniami firmy Chipita i wspierał proces integracji, zaplanowanej na 2022 rok.
Zespołem składającym się z doświadczonych liderów Mondelēz International i Chipita Global S.A., pokieruje Ivo Naydenov, który pracuje w Mondelēz International w Europie Południowo-Wschodniej od prawie 20 lat. Ivo posiada wiedzę i bogate doświadczenie, które zdobył rozwijając swoją karierę w branży spożywczej i przekąskowej zarówno w Mondelēz International, jak i poza strukturami firmy.
- Od dawna z uznaniem obserwuję działalność firmy Chipita. Jestem podekscytowany możliwością pracy razem z naszymi nowymi koleżankami i kolegami nad innowacjami i nowymi wariantami produktów. Nawiązanie współpracy daje nam możliwość uczenia się od siebie oraz wspólnego rozwoju, tworząc tym samym nowe perspektywy dla naszych pracowników i marek. Zamierzamy wprowadzić firmę Chipita Global S.A. do Mondelēz International w sposób przemyślany i odpowiedzialny z szacunkiem dla jej wspaniałego biznesu, który został zbudowany przez jej pracowników w ciągu ostatnich 40 lat – komentuje Ivo Naydenov, pełniący tymczasowo obowiązki dyrektora generalnego. W wydanym
Transakcja o wartości ponad 2 mld dolarów?
W wydanym w poniedziałek komunikacie Mondelez nie poinformował, na ile została wyceniona transakcja przejęcia spółki Chipita.
Szacunki mówiące o tym, że Mondelez zapłaci za przejęcie tej firmy ok. 2 mld dolarów pojawiły się latem 2021 roku, gdy producent Milki powiadomił, ze rozpoczął proces przejęcia producenta rogalików 7Days.
Dołącz do dyskusji: Mondelēz International finalizuje transakcję przejęcia firmy Chipita