Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”
Większość dzienników zanotowało w czerwcu br. spadki sprzedaży ogółem, ale były one niższe niż w poprzednich miesiącach. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”. Wzrosty odnotowały zaś „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”.
Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2014 roku wyniosła 314 202 egz., czyli 4,35 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 167 287 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 12,44 proc., co było drugim największym spadkiem w całym rankingu. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik w czerwcu br. zmalał o 0,35 proc. do 147 806 egz.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 7,51 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 56 116 egz.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,76 proc. - odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego tytułu w czerwcu br. wyniósł 21 332 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Spadki sprzedaży dzienników w czerwcu br. były zdecydowanie niższe niż w maju czy kwietniu. Mógł to być skutek gorącej sytuacji politycznej po ujawnieniu tzw. afery podsłuchowej przez „Wprost” (więcej na ten temat).
Poza tym w czerwcu aż dwa tytuły zanotowały wzrosty. Zyskał będący na pozycji szóstej „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik poszedł do góry o 13,76 proc. do 37 739 egz. Większym zainteresowaniem ten tytuł cieszył się m.in. z powodu piłkarskiego mundialu.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła tradycyjnie wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 23,12 proc. i wyniosła 4 622 egz.
Tytuł | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 434 434 | 314 202 | 314 202 | 480 440 | 328 480 | 328 480 |
Gazeta Wyborcza | 245 753 | 188 659 | 167 287 | 288 018 | 211 225 | 191 057 |
Super Express | 255 832 | 148 526 | 147 806 | 263 314 | 149 045 | 148 325 |
Rzeczpospolita | 71 648 | 59 791 | 56 116 | 90 269 | 84 541 | 60 674 |
Dziennik Gazeta Prawna | 63 256 | 56 635 | 46 691 | 70 133 | 64 775 | 49 025 |
Przegląd Sportowy | 72 651 | 37 739 | 37 739 | 76 588 | 36 437 | 36 437 |
Gazeta Polska Codziennie | 66 521 | 21 348 | 21 332 | 88 244 | 24 735 | 24 735 |
Puls Biznesu | 15 782 | 14 544 | 10 833 | 17 995 | 16 372 | 11 642 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 150 | 5 032 | 4 622 | 10 731 | 6 786 | 3 754 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Mniejsze spadki sprzedaży dzienników w czerwcu. Na plusie „Parkiet” i „Przegląd Sportowy”