Mixx Awards 2017: najwięcej nagród dla VML, człowiekiem roku Piotr Ejdys, marketerem iTaxi
W tegorocznej, jedenastej edycji konkursu Mixx Awards na najlepsze projekty marketingowe w internecie najwięcej nagród otrzymała agencja VML. Człowiekiem roku został Piotr Ejdys, a marketerem roku - iTaxi.
Jury konkursu Mixx Awards 2017 wyłoniło 62 nominacje. Najwięcej nominacji spośród zgłaszających agencji otrzymała VML - 14. Allegro dostało natomiast 6 nominacji - najwięcej wśród klientów.
Podczas wczorajszej uroczystej gali wręczono łącznie 37 statuetek (złotych, srebrnych i brązowych) w 15 kategoriach. Najczęściej nagradzanymi kampaniami były: „Świadomy sen”, „Launch Showmax w Polsce”, „The Missed Spacefilight”, „Niezawodnie do celu z iTaxi”, „Legendy Polskie Allegro”.
Najwięcej nagród - 11 - przyznano za kampanie zgłoszone przez VML, która zdobyła tytuł agencji roku. Trzy nagrody przyznano za kampanie Allegro. Człowiekiem roku został prezes Gemiusa Piotr Ejdys, a marketerem roku - iTaxi.
- IAB Mixx Awards to jak zawsze fantastyczny barometr tego, co dzieje się na polskim rynku i co ważne w branży, ale także oczekiwań klientów. Wyniki tegorocznej edycji potwierdzają, patrząc na najwyżej nagradzane w tym roku kategorie, że branded content, video online i mobile są niezmiennie wartymi uwagi trendami. Fakt nienagrodzenia żadnego projektu w kategorii Innovations może wydawać się paradoksem we współczesnym świecie. Jednak mimo wielu zgłoszonych projektów wykorzystujących technologie, w ocenie jury zabrakło mocnych akcentów i sięgnięcia po rozwiązania rewolucyjne. Jest więc przestrzeń dla odważnych eksperymentów, które chętnie nagrodzimy w przyszłym roku - komentuje Barbara Żbik, przewodnicząca jury konkursu, head of customer success, EMEA w PayU.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.
- Coraz więcej kampanii łączy kreatywność z efektywnością. To trend coraz bardziej widoczny także w projektach zgłaszanych do konkursu IAB Mixx Awards. Coraz więcej jest też zgłoszeń od mniejszych i niszowych agencji, które mają odwagę stanąć w szranki z dużymi agencjami o ugruntowanej pozycji. Gorąco je zachęcaliśmy do wzięcia udziału w konkursie i cieszymy się z ich osiągnięć - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
- Zanika rozróżnienie między online i offline. Digital jest już wszędzie, a w niektórych kampaniach odgrywa wręcz rolę wiodącą. Widać też, że dobrą, efektywną kampanię można zrealizować przy minimalnym budżecie. Duże środki na realizację projektu przestają być kluczem do sukcesu. Kampanie zgłoszone do IAB Mixx odzwierciedlają te trendy - komentuje Robert Wielgo, CMO i członek zarządu IAB Polska.
W przypadku niektórych kategorii konkursu projekty były wybitne i jury miało duży problem ze wskazaniem najlepszych, ale nie we wszystkich kategoriach zostało przyznane złoto. W dwóch kategoriach - Internet of Things i Games – członkowie jury zadecydowali o nieprzyznawaniu nagród. Doceniając projekty, zgodnie stwierdzili, że żaden nie był na tyle przełomowy, by można było mówić o wyznaczaniu kierunków czy trendów. Nie został także wskazany Dom Mediowy Roku – nie udało się jury wybrać najlepszego kandydata. W trzech kategoriach - Innovations, Public Service and non profit campaign oraz Email - nie przyznano nominacji.
Dołącz do dyskusji: Mixx Awards 2017: najwięcej nagród dla VML, człowiekiem roku Piotr Ejdys, marketerem iTaxi