Mixx Awards 2014 dla Gong, VML, Havas Media, Brańskiego i mBanku
W tegorocznym konkursie Mixx Awards za najlepszą kampanię uznano „Zwrotkę Żywca” zrealizowaną przez agencję Gong. Człowiekiem roku został Michał Brański z Grupy WP, agencją roku - VML Poland, domem mediowym roku - Havas Media, a marketerem roku - mBank.
W organizowanym przez IAB Polska konkursie Mixx Awards wybierane są najlepsze kampanie reklamowe w internecie. W tegorocznej edycji „Zwrotka Żywca” autorstwa agencji Gong otrzymała dwie główne nagrody: Best in Show (dla najlepszej akcji) i Innovation Award (dla najbardziej innowacyjnej).
Kampania ta była realizowana latem br. w związku ze sponsorowaną przez piwo Żywiec trasą koncertową Męskie Granie - użytkownicy mogli układać teksty, które w serwisie internetowym śpiewali wykonawcy występujący na koncertach (zobacz szczegóły).
Tytuł człowieka roku otrzymał Michał Brański, od lutego br. wiceprezes ds. strategii w Grupie Wirtualna Polska, a wcześniej jeden z założycieli i szefów Grupy o2. Agencją roku - po raz drugi z rzędu została - VML Poland, domem mediowym roku - Havas Media, a marketerem roku - mBank.
Wszystkie nagrody rozdano w czwartek podczas gali, którą poprzedziła konferencja dotycząca efektywności kampanii reklamowych online.
>>> Zwycięzcy MIXX Awards 2014 (foto)
Założeniem Mixx Awards jest wyłonienie i nagrodzenie kampanii interaktywnych, które zaskakiwały formą - były połączeniem kreatywności i efektywności. W tym roku 13 kategorii podzielono na dwa obszary: Strategies & Objectives oraz Tools & Tactics.
Poniżej lista nagród we wszystkich kategoriach (zwycięskie kampanie zapisane pogrubioną czcionką, pod nimi nominowane projekty).
Obszar Strategies & Objectives
Kampania wizerunkowa
• Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group
• Dekoral Fashion - Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy
• "Zwrotka" Żywca, GONG
Wprowadzenie nowego produktu na rynek
• Żywiec "Warianty", GONG
• Launch charytatywni.allegro, Biuro Podróży Reklamy
• Launch gry Watch_Dogs, Arena Media Communications / Socialyse, Ubisoft
Bezpośredni odzew
• WIZZ AIR Sprzedaż biletów lotniczych za pomocą Facebooka, Fenomem
• Sociomantic: kampania retargetingowa Travelplanet, Sociomantic
• Szybki i niezawodny: Google drift po polsku, Bluerank
Lojalność wobec brandu
• Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2
• Kartkomat, MOSQI.TO
• Philips. Ambasador innowacji, OS3
Kampanie społeczne i non-profit
• Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next
• Bambino: Małe dzieła sztuki, Biuro Podróży Reklamy
• Kampania szlachetna paczka 2013, Semahead (Grupa Interia.pl)
Obszar Tools & Tactics
Marketing społecznościowy
• Orange Warsaw Festival, VML Poland
• Oreo "To dzięki mojemu tacie", Carat Polska / Isobar
• Żywiec "Warianty", GONG
Gry
• Jasna strona orzeźwienia - Rola gier w kampanii, Digital One
• Dom boskich, VML Poland
• Tiger game is not over, 180heartbeats + JUNG v. MATT
Wideo online
• "Zwrotka" Żywca, GONG
• Boscy w sieci, MEC Global
• K2, K2 / K2 Media
Branded kontent
• Groupe SEB - Kuchenne Crash Testy, Mindshare
• nc+ mecz w banerze, ZenithOptimedia
• "Zwrotka" Żywca, GONG
Kampanie cross-mediowe
• Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2
• Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group
• Milka. Najmilsze miasto w Polsce, Starcom / Next, Carat Polska, RC2
Mobile/tablets
• WeFree, Artegence
• Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next
• Mobilne lato Allegro, Universal McCann / Tribal DDB, Bardzo, Reprise Media
Mobile application
• Gramofun, Lemon Sky JWT
• Lipton Ice Tea - pokieruj swoim orzeźwieniem, Digital One
Strona brandowa
• Dom Boskich, VML Poland
• Dekoral Fashion - Kolorowa Polska, Biuro Podróży Reklamy
• Every Sound Makes Music (House), Zjednoczenie.com
Dołącz do dyskusji: Mixx Awards 2014 dla Gong, VML, Havas Media, Brańskiego i mBanku