SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Misja telewizji publicznej określona

W TVP powstał dokument definiujący pojęcie misji publicznej

 Zarząd TVP przyjął we wtorek dokument precyzujący, czym jest misja publiczna pełniona przez Telewizję Polską. Wynika z niego, że programy misyjne to takie, które
cieszą się zaufaniem odbiorców, są wiarygodne, obiektywne, rzetelne i dobrej jakości.

Dokument ma być przekazany w środę radzie programowej TVP i upubliczniony.

Z komunikatu przesłanego we wtorek PAP przez rzecznika TVP Jarosława Szczepańskiego wynika, że w dokumencie określającym misję telewizji publicznej znalazły się zapisy dotyczące m.in. powszechnego dostępu do programów, ich zróżnicowania, niezależności redakcyjnej twórców, a także kryteria ocen pracowników.

"Wiele miejsca poświęcono zapisom o powinności TVP w zakresie realizacji programów informacyjnych, publicystycznych, kulturalnych, edukacyjnych, rozrywkowych i sportowych. Dokument zawiera zasady określające charakter poszczególnych programów (TVP1, TVP2, TVP3, TV Polonia)" - czytamy w komunikacie

W dokumencie znalazły się też zasady określające wykorzystanie  środków finansowych przy realizacji misji oraz zasady  sprawozdawczości i nadzoru w zakresie jej realizacji. Jest to  konieczne po przyjęciu przez Sejm ustawy o opłatach abonamentowych. Jeden z jej zapisów mówi o konieczności jawnego rozliczania się nadawców publicznych ze środków finansowych pochodzących od obywateli.

Opracowanie dokumentu wyjaśniającego, czym jest misja publiczna  TVP, jest o tyle ważne, że do tej pory nie istniała jedna  definicja misji. Ustawa o radiofonii i telewizji zawiera obszerny  katalog zadań mediów publicznych, ale nie wyjaśnia, czym jest  misja publiczna.

Dołącz do dyskusji: Misja telewizji publicznej określona

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl