SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

MIPTV 2007 - gorący tydzień w Cannes

W dniach 16-20 kwietnia we francuskim Cannes odbędą się światowe targi telewizyjne MIPTV 2007. Nie zabraknie tam m.in. TVP, TVN, Polsatu i ... Wirtualnemedia.pl.

Targi w Cannes to największe tego typu branżowe spotkanie na świecie. W trakcie zbliżającego się tygodnia weźmie w nich udział 12,249 uczestników, w tym 4,195 firm, 4,192 kupujących z 96 państw. Samodzielne polskie stoiska mają w tym roku Telewizja Polska, wrocławska firma producencka ATM Grupa i po raz pierwszy TVN.

       

Państwem honorowym na MIPTV są Włochy będące w czołówce krajów najsilniej wpływających na globalny przemysł telewizyjny, a także zasłużone w dziedzinie światowej kinematografii. Organizatorzy chcą w ten sposób podkreślić też jeden z najsilniej rozwiniętych w Europie rynków telefonii komórkowej, w tym nowej generacji - targi w Cannes wykraczają bowiem daleko poza prezentację zawartości telewizyjnych. Prestiżową nagrodę za innowacyjność w dziedzinie telewizji interaktywnej otrzymał w tym roku brytyjski nadawca BSkyB (British Sky Broadcasting), a sławny francuski fotograf Yann Arthus-Bertrand po raz pierwszy w historii targów otrzyma nagrodę Green World Award. Rozstrzygnięta zostanie rywalizacja “Content 360” – międzynarodowy konkurs na kontenty m.in. na telefony komórkowe. 10-lecie świętować będzie MIPDOC - miejsce projekcji, sprzedaży i komunikacji w dziedzinie filmów dokumentalnych.

      

Lista polskich uczestników targów telewizyjnych MIPTV 2007 w Cannes
Telewizja Polska, Polsat, Cass Film Entertainment Group, Canal+ Cyfrowy, Hagi Film i Video, TVN, Orange Studio Reklamy, UPC Polska, ATM Grupa SA, PM SP. ZO.O., Aper Anna Grzegorek-Perczyńska CO., Adyton International, Rochstar, Epelpol Distribution, Polkomtel, Mayfly, Polmedia, Amercon, Orange Studio Animacji, ITI Neovision, Grupa Onet, Endemol, Multimedia Bank, MTV Networks Polska, TV4 Poland, Wirtualna Polska, MTJ Artistic Agency, Agora SA, APR Project DVD, Breakpoint, DRQ SA, GM Records, Media Service Zawada, Mediaway, MNI Premium, S.D.T.- Film S.J., Telekomunikacja Polska, Telewizja Puls, TGC Corporate Lawyers, Wydawnictwo Media Service.

    

    

Opinie polskich uczestników MIPTV 2007

Marek Sowa, prezes Związku Mediów PKPP Lewiatan, wiceprezes UPC Polska
Telewizyjne targi MIPTV – podobnie jak jesienny MIPCOM - to najważniejsze tego rodzaju wydarzenie w Europie, w którym bierze udział kilkanaście tysięcy osób związanych z produkcją i dystrybucją zawartości programowej. W ciągu kilku dni można spotkać w jednym miejscu praktycznie wszystkich partnerów biznesowych, również z Polski. Często w trakcie MIPTV finalizowane są negocjowane wcześniej kontrakty, wg danych organizatorów wartość umów podpisywanych w ciągu tego jednego kwietniowego tygodnia w Cannes przekracza już 3 miliardy euro. Istotną częścią MIPTV jest konferencja, w trakcie której osoby z międzynarodowej czołówki programingu, reklamy i wszystkich platform dystrybucyjnych dzielą się swoimi doświadczeniami i próbują odgadnąć przyszłość szybko zmieniającej się branży. Oprócz „tradycyjnych” mediów – do których zaliczana jest telewizja w obecnej postaci – coraz więcej uwagi poświęca się nowym mediom, czyli internetowi, cyfrowej dystrybucji, sieciom komórkowym. Prawa autorskie w cyfrowej rzeczywistości, znaczenie silnej marki w warunkach rosnącej konkurencji, programing tworzony przez samych widzów to tylko niektóre z omawianych tematów. Część targowa MIPTV również się zmienia - proste transakcje dotyczące programów mających wypełnić tradycyjną ramówkę stacji telewizyjnej, powoli odchodzą w przeszłość. Coraz częściej programing tworzony jest od początku z myślą o wielu formatach i platformach dystrybucyjnych, tak też jest sprzedawany. MIPTV to kilka intensywnych dni, które mają konkretny wymiar komercyjny, ale dają też przegląd najnowszych trendów i możliwość wymiany poglądów z kluczowymi graczami rynku mediów elektronicznych.

Tomasz Kurzewski, Prezes Zarządu ATM Grupa
Od 2002 roku regularnie uczestniczymy w targach w Cannes i jesteśmy jedyną polską firmą – obok TVP i TVN – która posiada tam swoje własne stoisko. Targi w Cannes to dla nas głównie sprzedaż i zakup formatów telewizyjnych, ale także możliwość spotkania się i dyskusji w gronie specjalistów z branży telewizyjnej. Z doświadczenia wiemy, że te formalne i mniej formalne kontakty, przekładają się na wzrost popularności naszych formatów – nawet poza granicami kraju. Jesteśmy jedynym polskim producentem telewizyjnym, który regularnie sprzedaje swoje własne formaty telewizyjne za granicą. W 2005 roku nowozelandzka stacja telewizyjna TV NZ rozpoczęła emisję teleturnieju „Awantura o Kasę”, natomiast we wrześniu 2006 teleturniej „Gra w ciemno” trafił na antenę greckiej stacji Mega Chanel. W tym roku na MIPTV będziemy poszukiwać sprawdzonych za granicą formatów – podobnych specyfiką do „Who’s the boss”. Dobry start emitowanego właśnie na Polsacie serialu „I kto tu rządzi?”, utwierdza nas w przekonaniu, że Polacy chętnie oglądają takie produkcje i zachęca nas do powtórzenia tego sukcesu.

ATM na MIPTV zamierza kontynuować sprzedaż swoich najpopularniejszych formatów: teleturniejów „Gra w ciemno” (Clueless) i „Awantura o Kasę” (Cash Battle), seriali „Pierwsza miłość” (First Love), „Tango z aniołem” (Tango with an angel), reality show „Dwa światy” (Two Worlds). ATM Grupa sprzedawać także będzie swoje nowe produkcje, które nie były jeszcze nadawane w Polsce. Są to trzy nowe teleturnieje: „Domowa Pułapka” (House Trap), „Euforia” (Euphoria) i „Egzekutor” (tytuł roboczy).

Daniel Reszka, Scheduling & Acquisitions Manager MTV Networks Polska - odpowiedzialny za zakupy programów oraz kontentu na komórki i do internetu dla wszystkich kanałów MTV Networks Polska (MTV, Viva, Comedy Central i VH1)
Dzięki spotkaniom z przedstawicielami wszystkich najważniejszych producentów, dystrybutorów oraz stacji telewizyjnych, możliwe jest zapoznanie się z najnowszymi oferowanymi programami czy formatami oraz ewentualne negocjowanie warunków ich pozyskania. Podczas tych spotkań, a także dzięki udziałowi w towarzyszących targom wykładach, można zaobserwować najnowsze trendy pojawiające się w branży. W tym roku odbędzie się wyjątkowo dużo wykładów, warsztatów i paneli dotyczących nowych mediów.

MTV Networks Polska poszukuje nowatorskich, niebanalnych, odważnych, dobrych jakościowo programów dla wszystkich kanałów, czyli: MTV, Viva, Comedy Central i VH1. Każdy z naszych kanałów skierowany jest do innego odbiorcy i ma inną charakterystykę, dlatego poszukujemy programów różnych gatunków, począwszy od dokumentów muzycznych i animacji, a skończywszy na filmach fabularnych. Ponadto poszukujemy tam kontektu do internetu i na telefon komórkowy.

Co udało się wcześniej sprzedać, kupić na targach?
Wiele programów obecnie emitowanych w naszych stacjach, pojawiło się w ramówkach m.in. dzięki tym targom, podczas których albo zostały one dostrzeżone, albo negocjowano ich zakup. Oto niektóre przykłady programów, zakupionych do naszych stacji: "Happy Three Friends" - MTV, "Jak poznałem waszą matkę" (org. "How I Met Your Mother"), filmy fabularne Woody Allena - Comedy Central, "Chłopaki z baraków" (org. "Trailer park Boys") - Comedy Central, "Przerysowani" (org. "Drawn Together") - Comedy Central i MTV, "Co na to tato” i wiele innych, które już są w ramówkach, albo niedługo się tam pojawią.

         
         

Dołącz do dyskusji: MIPTV 2007 - gorący tydzień w Cannes

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl