Resort rolnictwa zapłacił TVP i Polskiemu Radiu 5,7 mln zł. Kampanie także w „M jak miłość” i „Pytaniu na śniadanie”
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na interpelację poselską podało, że w ub.r. przeznaczyło 5,7 mln zł na kampanie w mediach publicznych. 3,9 mln zł trafiło do Telewizji Polskiej, m.in. za obecność wątków o rolnictwie ekologicznym w „Pytaniu na śniadanie” i „M jak miłość”.
W ub.r. najdroższą kampanią Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Telewizji Polskiej była akcja „Kupuj świadomie Produkt Polski”, w ramach której spoty emitowano w TVP1, TVP2 i TVP Info. Kosztowała 560 tys. zł.
Powyżej 100 tys. zł resort zapłacił też TVP za:
- spot „Kupuj Świadomie Produkt Ekologiczny” nadawany w TVP1, TVP2 i TVP Info (400 tys. zł),
- spot „Wypoczywaj w Polsce ‐ Odpoczywaj na wsi” emitowany w TVP1 i TVP2 (330 tys. zł),
- kampanię „To się opłaca” w TVP1 (323 tys. zł),
- spot „Silna wieś, silna Polska” pokazywany w 16 kanałach TVP3 (302,8 tys. zł),
- spot „4P ‐ nie marnuj żywności” w TVP1, TVP2, TVP Info (250 tys. zł),
- spot o Funduszu Gwarancji Rolnych w TVP1,TVP 2,TVP3 i TVP Info (249,1 tys. zł),
- kampanię „Naszą rolą silna Polska ‐ razem tworzymy bezpieczny grunt” w TVP1, TVP2 i TVP Info (244 tys. zł)
- wątek o rolnictwie i produkcji ekologicznej w „Pytaniu na śniadanie” (240 tys. zł),
- akcję o rolnictwie i gospodarce żywnościowej w „Magazynie Rolniczym” w TVP1 (238 tys. zł),
- kampanię o rolnictwie i produkcji ekologicznej „Magazynie Rolniczym. Rolnictwo ekologiczne” w TVP1 (204 tys. zł),
- wątki o tradycji, dziedzictwie i regionalnych produktach kulinarnych w „Kulinarnych Potyczkach” w TVP3 Regionalna (198 tys. zł)
Ponadto ministerstwo wydało 60 tys. zł za obecność tematu rolnictwa i produktów ekologicznych w serialu TVP2 „M jak Miłość” oraz po 50 tys. zł wątek oznaczenia „Produkt Polski” i przekazu kampanii „4P ‐ nie marnuj żywności” w „Pytaniu na sniadanie”.
Więcej akcji w rozgłośniach regionalnych niż centrali Polskiego Radia
Na ogólnopolskich antenach Polskiego Radia resort rolnictwa przeprowadził dwie kampanie: w Jedynce o ubezpieczeniach rolniczych (za 227,7 tys. zł) oraz o programie „Poznaj Dobrą Żywność” w Jedynce, Trójce, Czwórce i Polskim Radiu 24 (za 158 tys. zł) oraz
Natomiast w 17 rozgłośniach regionalnych Polskiego Radia przeprowadzono pięć akcji:
- materiały o Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 (za 319,2 tys. zł),
- audycje o rolnictwie, rozwoju wsi i rynkach rolnych (za 249,6 tys. zł),
- spot „Naszą rolą silna Polska” (za 222,3 tys. zł),
- spot „Silna wieś, silna Polska” (za 167,1 tys. zł),
- spot o ubezpieczeniach rolniczych (157,3 tys. zł).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Żadne z kampanii ministerstwa w TVP i Polskim Radiu nie były realizowane z wykorzystaniem bezpłatnego czasu antenowego na akcje społeczne.
Dołącz do dyskusji: Resort rolnictwa zapłacił TVP i Polskiemu Radiu 5,7 mln zł. Kampanie także w „M jak miłość” i „Pytaniu na śniadanie”