“Miłość nad rozlewiskiem” pokonała konkurencję, 19 mln zł z reklam
Serial “Miłość nad rozlewiskiem” oglądało w niedziele w TVP 1 więcej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje konkurencji. Produkcja miała mniej oglądających niż jej pierwsza część, ale zarobiła więcej z reklam.
Serialowe losy bohaterów “Miłości nad rozlewiskiem” w każdą niedzielę ok. 20.25 śledziło średnio 4,46 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie 26,32 proc. udziału w grupie 4+ i 22,63 proc. w komercyjnej 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Nadawana jesienią ub.r. w TVP 1 poprzednia część opowieści, która nosiła pt. “Dom nad rozlewiskiem”, miała nieco lepsze wyniki oglądalności. Oglądało ją bowiem średnio 4,68 mln osób, a udziały wynosiły odpowiednio 27,07 proc. i 23,90 proc. Wtedy serial ruszył jednak w dopiero październiku br. i nadawany był aż do Świąt Bożego Narodzenia.
Mimo nieznacznego spadku widowni Jedynka zachowała pozycję lidera w paśmie emisji serialu, zarówno w grupie wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej. Drugie miejsce w tym czasie zajęła telewizja TVN, nadająca przez 12 tygodni “Taniec z gwiazdami” (a w zeszłą niedzielę film), co dało jej 23,69 proc. udziału w 4+. Na kolejnych pozycjach znalazły się kanały: TVP 2 i Polsat, których wyniki w 4+ były prawie identyczne – odpowiednio 12,35 proc. i 12,34 proc.
Wpływy z reklam wyemitowanych przed i po odcinkach “Miłości nad rozlewiskiem” wyniosły 18,6 mln zł. Na poprzedniej części opowieści Jedynka zarobiła 17,7 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że serial oglądały głównie kobiety, widzowie po 40. roku życia, mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniem podstawowym i wyższym.
TVP 1 ma w planach kontynuację opowieści. Dwie pierwsze serie powstały na podstawie książek Małgorzaty Kalicińskiej opowiadających o losach Małgosi, kreowanej ponownie przez Joannę Brodzik. Ponieważ kolejnej książki o niej już nie ma, scenariusz do trzeciego sezonu będą musieli wymyślić w całości scenarzyści.
Oglądalność “Miłości nad rozlewiskiem” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
12-09-2010 | 4 361 341 | 27,46% | 22,75% |
19-09-2010 | 4 348 592 | 26,40% | 22,17% |
26-09-2010 | 4 311 492 | 25,78% | 23,16% |
03-10-2010 | 4 673 292 | 27,94% | 24,38% |
10-10-2010 | 4 261 473 | 25,58% | 21,88% |
17-10-2010 | 4 575 421 | 26,49% | 22,31% |
24-10-2010 | 4 524 625 | 26,00% | 21,43% |
31-10-2010 | 3 886 407 | 24,05% | 20,46% |
07-11-2010 | 4 211 513 | 24,32% | 21,49% |
14-11-2010 | 4 296 832 | 25,00% | 20,39% |
21-11-2010 | 4 185 050 | 24,20% | 20,81% |
28-11-2010 | 4 663 974 | 25,69% | 24,56% |
05-12-2010 | 5 674 924 | 33,14% | 27,94% |
Średnia | 4 461 810 | 26,32% | 22,63% |
Widownia konkurencji w czasie emisji serialu
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP 1 – Miłość nad rozlewiskiem | 4 461 810 | 26,32% | 22,63% |
TVN | 4 017 004 | 23,69% | 20,11% |
TVP 2 | 2 094 038 | 12,35% | 12,35% |
Polsat | 2 092 125 | 12,34% | 16,56% |
Profil widowni “Miłości nad rozlewiskiem”
Miłość nad rozlewiskiem | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 36,87% | 77 |
Kobiety | 63,13% | 122 | |
Wiek | 4-9 | 1,98% | 33 |
10-15 | 3,91% | 56 | |
16 - 19 | 2,00% | 35 | |
20 - 24 | 3,02% | 37 | |
25 - 29 | 4,53% | 51 | |
30 - 34 | 6,37% | 78 | |
35 - 39 | 6,94% | 98 | |
40 - 44 | 7,10% | 110 | |
45 - 49 | 9,04% | 127 | |
50 - 54 | 11,56% | 140 | |
55 - 59 | 10,50% | 138 | |
60+ | 33,05% | 169 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,35% | 122 |
< 50 tys. | 21,76% | 90 | |
50-100 tys. | 6,70% | 78 | |
100-200 tys. | 7,16% | 90 | |
> 200 tys. | 17,03% | 84 | |
Zawód | Top management | 7,03% | 90 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,84% | 109 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,89% | 93 | |
Emeryci | 39,32% | 158 | |
Inni | 18,92% | 58 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 52,85% | 115 |
Średnie | 29,16% | 98 | |
Wyższe | 12,10% | 106 | |
Inne | 5,89% | 45 |
Dołącz do dyskusji: “Miłość nad rozlewiskiem” pokonała konkurencję, 19 mln zł z reklam