Mija rok od startu HGTV w Polsce. „Sukces potwierdzony rekordową oglądalnością”
Z okazji pierwszych urodzin HGTV kanał wnętrzarski przygotował specjalną oprawę, a w weekend 6 i 7 stycznia br. stacja pokaże maratony programów „Zarobić na remoncie” i „Domy z potencjałem”. - Wykreowaliśmy medialną przestrzeń przyjazną rodzinie i pełną dobrych emocji, bezpieczną i otwartą na świat - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN ds. kanałów tematycznych.
HGTV Home & Garden to nowa lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.
Kanał poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa” i „Nowa Maja w ogrodzie”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive oraz popularne pozycje z ramówki TVN (np. „Polowanie na kuchnie”).
„Sukces potwierdzony rekordowymi wskaźnikami oglądalności”
Przekształcenie TVN Meteo Active w HGTV okazało się dobrą decyzją i przyniosło Grupie TVN sukces - z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w całym 2017 roku udział HGTV w rynku telewizyjnym w grupie 4+ wyniósł 0,42 proc. wobec udziału kanału o aktywnym spędzaniu czasu wynoszącym 0,09 proc. w poprzednim roku. Oznacza to wzrost o 366,67 proc. rok do roku. Znacznie lepiej kanał wnętrzarski radzi sobie w grupie komercyjnej 16-49, gdzie udział w 2017 roku wyniósł 0,52 proc. i był aż o 550 proc. wyższy od wyniku TVN Meteo Active w roku 2016.
- HGTV obchodzi pierwsze urodziny. Jubileusz kanału świętujemy z tym większą radością, że wolno nam mówić o sukcesie potwierdzonym rekordowymi wskaźnikami oglądalności. Powiodło się nam, ponieważ tworząc kanał o domach i ogrodach, nie myśleliśmy wyłącznie o budynkach i przestrzeniach. Skupiliśmy się na ludziach. Wykreowaliśmy medialną przestrzeń przyjazną rodzinie i pełną dobrych emocji. Bezpieczną i otwartą na świat. HGTV budowaliśmy jak dom dla tych, którzy potrzebują ciepła oraz wzajemnych inspiracji. Dziękujemy Widzom za to, że chcieli w nim gościć. Obiecujemy dbać o naszą wspólną przestrzeń i zapraszamy do spędzania w niej czasu - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN ds. kanałów tematycznych.
W ciągu pierwszego roku istnienia HGTV wprowadziła do ramówki wiele lokalnych produkcji, takich jak: „Domowe rewolucje”, „Metamorfozy Doroty Szelągowskiej”, „House Hunters - Poszukiwacze domów”, „Musisz to mieć”, „Zgłoś remont”, „Darek solo” czy „Drugie życie mebli”. Widzowie mogą oglądać programy z biblioteki Scripps Networks Interactive, a wśród najchętniej oglądanych w 2017 roku znalazły się m.in. „Domy z potencjałem”, „Zarobić na remoncie”, „Podwórkowa reaktywacja”, „Misja: Remont” i „Poszukiwacze domów - Rodziny”.
Z okazji pierwszych urodzin stacja przygotowała specjalną oprawę, w której występują gwiazdy HGTV: Dorota Szelągowska, Maja Popielarska, Krzysztof Miruć, Dariusz Wardziak, Jimi Ogden, Małgorzata Ziółkowska i Sylwia Wilgatek-Wykuż oraz Karol Paciorek i Magdalena Tacik. W nagraniach składają widzom życzenia urodzinowe.
W najbliższy weekend HGTV wyemituje maratony dwóch amerykańskich programów - w sobotę 6 stycznia od godz. 12.30 do 15.30 będzie można zobaczyć sześć odcinków „Zarobić na remoncie" z Tarekiem i Christiną El Moussa, a dzień później między 12.30 a 16.30 stacja pokaże odcinki „Domów z potencjałem" i program "Domy z potencjałem: Za kulisami".
Dołącz do dyskusji: Mija rok od startu HGTV w Polsce. „Sukces potwierdzony rekordową oglądalnością”