Miesięczniki poradnikowe ze spadkami sprzedaży, „Kobieta i Życie” na czele (dane za 2015 rok)
W 2015 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w 2015 roku wyniosła 343 843 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 3,09 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik uplasował się na poziomie 307 359 egz., po spadku o 4,72 proc.
Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda), który rok wcześniej był drugi. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 15,07 proc. do 292 419 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), który odnotował największy spadek w zestawieniu. Jego wynik zmniejszył się bowiem o 17,75 proc. do 249 430 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedały się średnio w liczbie 1 641 665 egz., o 10,39 proc. mniejszej niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 1 832 020 egz.).
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
454 460 |
343 859 |
343 843 |
439 514 |
354 797 |
354 797 |
Świat Kobiety |
434 058 |
307 359 |
307 359 |
430 140 |
322 586 |
322 586 |
Dobre Rady |
452 729 |
295 752 |
292 419 |
496 250 |
344 433 |
344 316 |
Poradnik Domowy |
361 478 |
249 430 |
249 430 |
418 609 |
303 449 |
303 269 |
Claudia |
322 612 |
187 946 |
183 779 |
361 953 |
213 555 |
213 395 |
Olivia |
241 281 |
140 546 |
140 546 |
228 295 |
142 677 |
142 665 |
Cała Ty |
216 277 |
124 289 |
124 289 |
297 403 |
150 992 |
150 992 |
W grudniu 2015 roku liderem (po awansie z miejsca drugiego) również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 18,80 proc. do 314 476 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowały „Dobre Rady” (310 696 egz.; w dół o 15,52 proc). Natomiast na ostatnią lokatę podium - z miejsca pierwszego - spadł „Świat Kobiety” (293 962 egz.; spadek o 27,78 proc. - największy w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie |
469 784 |
314 476 |
314 476 |
445 124 |
387 301 |
387 301 |
Dobre Rady |
436 000 |
335 696 |
310 696 |
505 000 |
367 786 |
367 786 |
Świat Kobiety |
444 869 |
293 962 |
293 962 |
449 819 |
407 040 |
407 040 |
Poradnik Domowy |
349 200 |
273 016 |
273 016 |
435 294 |
331 180 |
331 155 |
Claudia |
320 875 |
202 282 |
172 282 |
317 000 |
201 149 |
201 149 |
Cała Ty |
210 000 |
141 309 |
141 309 |
250 025 |
188 188 |
188 188 |
Olivia |
234 961 |
126 495 |
126 495 |
224 970 |
132 395 |
132 395 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Miesięczniki poradnikowe ze spadkami sprzedaży, „Kobieta i Życie” na czele (dane za 2015 rok)