SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Miesięczniki luksusowe tracą czytelników. Tylko „Twój Styl” zyskuje, „Women’s Health” w czołówce

W I kwartale br. spadła sprzedaż prawie wszystkich miesięczników luksusowych i shoppingowych, a najwięcej straciły „Shape” i „InStyle”. Wzrost zanotował tylko „Twój Styl”, który umocnił się na pozycji lidera. W czołówce znalazł się magazyn „Women’s Health”, wcześniej dwumiesięcznik.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do marca br. wyniosła 202 228 egz., co oznacza wzrost o 4,76 proc. względem I kwartału ub.r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tytuł ten jako jedyny w segmencie zwiększył swoją sprzedaż w I kwartale br.

- Za sukcesem „Twojego Stylu” stoi 25 tradycji i doświadczenia. To był pierwszy kwartał jubileuszu 25-lecia pisma - mówi nam Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze. Podkreśla on, że do całego nakładu lutowego wydania „TS” dołączono album urodzinowy z szeregiem specjalnych materiałów (więcej na ten temat).

Druga pozycja należała do miesięcznika shoppingowego „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie uplasowała się na poziomie 92 397 egz. po spadku o 6,25 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na trzecim miejscu zadebiutował magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Sprzedaż ogółem jego marcowego wydania wyniosła 79 525 egz. Dla porównania, wydanie styczniowo-lutowe „WH” miało wynik na poziomie 99 449 egz.

Tuż poza podium znalazł magazyn „Joy” (Marquard Media Polska), będący na tym samym miejscu także rok temu. Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 15,87 proc. do 78 830 egz.

Dziewiątą lokatę zajęła wydawana od listopada ub.r. „Uroda Życia” (Edipresse Polska) ze średnią sprzedaż ogółem na poziomie 67 743 egz. Największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,64 proc., zanotował będący na ostatnim miejscu miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), który rozchodził się w I kwartale br. w liczbie 23 191 egz.

Sporo (17,47 proc.) stracił też będący dwa oczka wyżej miesięcznik „InStyle” (Grupa Burda). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała do 40 248 egz.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 963

203 780

202 228

300 909

194 344

193 042

Avanti

165 028

92 747

92 397

163 167

98 932

98 561

Women’s Health

155 500

79 525

79 525

-

-

-

Joy

154 667

78 830

78 830

160 000

97 031

93 698

Cosmopolitan

160 000

76 287

76 267

160 000

98 194

98 194

Zwierciadło

142 667

75 952

75 952

135 667

79 082

79 072

Pani

138 321

72 718

72 535

141 655

82 726

82 510

Glamour

119 621

69 267

69 267

154 733

75 165

73 265

Uroda Życia

179 829

67 743

67 743

-

-

-

Wysokie Obcasy Extra

136 333

73 016

65 791

155 420

80 006

74 730

Hot Moda

125 000

56 143

56 123

130 000

66 475

66 450

Elle

103 667

51 575

49 575

111 663

60 310

58 310

In Style - Edycja Polska

85 000

40 248

40 248

103 333

48 767

48 767

Harpers Bazaar

65 000

30 350

30 275

72 500

33 822

33 822

Shape

44 333

23 191

23 191

52 000

30 800

30 773


W marcu br. liderem zestawienia był także „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem względem marca ub.r. wzrosła o 2,9 proc. do 210 395 egz. To największy wzrost w rankingu.

Drugie miejsce zajęło „Avanti” z wynikiem na poziomie 121 760 egz. po wzroście o 1,55 proc. Podium zamyka „Joy”, notujący spadek aż o 21,62 proc. do 87 187 egz.

W trzecim miesiącu br., tak jak w całym I kwartale br., najwięcej stracił magazyn „Shape”, którego sprzedaż ogółem zmalała aż o 45,66 proc. do 27 840 egz.

Wirtualnemedia.pl

marzec

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 956

211 748

210 395

300 820

205 883

204 456

Avanti

199 985

122 110

121 760

200 200

120 282

119 901

Joy

155 000

87 187

87 187

160 000

111 237

111 237

Cosmopolitan

160 000

84 309

84 309

160 000

93 367

93 367

Zwierciadło

135 000

82 937

82 937

134 000

76 819

76 789

Women’s Health

155 500

79 525

79 525

-

-

-

Glamour

119 937

74 247

74 247

140 870

86 824

81 124

Wysokie Obcasy Extra

153 000

75 982

67 857

155 420

80 006

74 730

Pani

134 996

65 804

65 604

139 984

78 585

78 413

Uroda Życia

175 000

62 107

62 107

-

-

-

Hot Moda

130 000

59 842

59 842

130 000

71 623

71 573

Elle

106 000

52 319

50 319

115 000

68 331

66 331

In Style - Edycja Polska

85 000

39 663

39 663

95 000

46 341

46 341

Shape

55 000

27 840

27 840

80 000

51 314

51 234

Harpers Bazaar

60 000

25 843

25 843

65 000

31 118

31 118


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Miesięczniki luksusowe tracą czytelników. Tylko „Twój Styl” zyskuje, „Women’s Health” w czołówce

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Urodazycia
Jak widać projekt Modzelewskiej to klapa! Ze 175000 sprzedać mniej niż polowe? Porażka!
odpowiedź
User
pavv
Prawdę mówiąc to ludzie znają może ze 3 tytuły z w/w i więcej nie potrzebują bo ile może gazet być które o tym samym piszą?
odpowiedź
User
zagadka rozwiązana
A może Twój Styl sprzedaje się najlepiej dlatego, że po prostu da się tam coś poczytać, coś, co nie jest kryptoreklamą ani nie obraża inteligencji czytelniczek, hmmm? Nie wymienia się tam co chwila ekipy stylistek a do pisania tekstów nie zatrudnia dzieciaków bez doświadczenia. Takie proste:)
odpowiedź