Microsoft uruchomił polską wersję swojego serwisu
W poniedziałek wystartowała oficjalna polska wersja portalu MSN. Serwis Microsoftu zaoferuje użytkownikom głównie rozrywkę, którą dostarczą m.in. Agora, Endemol czy MTV. Oparty będzie o urządzenia z rodziny Windows Live.
- Polska jest pierwszym krajem w tym regionie, gdzie wchodzi MSN - powiedział wczoraj Arend Hendriks, szef MSN na okręg Europy Środkowo-Wschodniej.
Nasz kraj został wybrany ze względu na stale rosnącą liczbę internautów (jest ich około 14 mln), coraz popularniejszy dostęp do internetu szerokopasmowego oraz wartość rynku reklamy online przekraczającą 750 mln zł. Portal MSN dostępny jest już w 42 krajach. Przygotowywany w 21 wersjach językowych. Korzysta z niego 465 mln osób.
- Czerpiąc z doświadczeń naszych poprzedników stwierdziliśmy, że nie będziemy budować kolejnego portalu horyzontalnego, ale skupimy się przede wszystkim na rozrywce - dodał Michał Kostrzewa, szef polskiego MSN. W ostatnim czasie w Polsce swoją filię otworzył inny globalny koncern międzynarodowy AOL.
Na stronie głównej msn.pl znajdują się najważniejsze bieżące wiadomości. Po prawej stronie jest jedyne miejsce na reklamę (300x250 pixeli). Na szczycie strony głównej umieszczono wyszukiwarkę.
Dział rozrywki podzielono na następujące działy: muzyka, filmy, plotki (tutaj materiał dostarczy międzynarodowy partner Starlounge), galeria zdjęć, repertuar kin i horoskop. - Nasza oferta oparta jest na rodzimym i międzynarodowym kontencie - mówił Kostrzewa. Zawartość informacyjną w tym sport przygotowała Agora.
Obszerny dział stanowią materiały wideo (MSN Wideo). Treści dostarcza SonyBMG, MTV, Endemol, Tok FM i Gazeta.pl. - A funkcjonalność Soapbox daje możliwość wgrywania własnych materiałów wideo - mówił szef projektu. W tej część MSN nie planuje emisji reklam.
Portal MSN na naszym rynku mają wyróżniać usługi z rodziny Windows Live. Pięciogigowa skrzynka Windows Live Hotmail, jak gwarantują osoby odpowiedzialne za projekt, będzie wolna od spamu. Na całym świecie z konta Hotmail korzysta około 290 mln osób.
W pakiecie Windows Live znajduje się też MSN messenger. W Polsce komunikator Microsoftu z 158 tys. real users znajduje się na czwartym miejscu za GG (5,8 mln), Skype (3,9 mln), Tlen.pl (780 tys.).
Windows Live Space daje możliwość przygotowania strony internetowej we własnym zakresie. W tej usłudze istnieje też możliwość przechowywania własnych zdjęć. Windows Live Sky Drive to 5-gigowa przestrzeń dyskowa, dostępna wyłącznie wybranym użytkownikom.
Z powodu uruchomienia MSN, w celach promocyjnych, przygotowano konkurs na najlepsze materiały wideo. Filmy trzeba wgrywać na Soapbox. Jury przy ocenie weźmie pod uwagę liczbę odsłon i noty użytkowników. Konkurs rozpoczyna się 1 lipca a zakończy 1 września. Do wygrania konsola Xbox 360.
Oddzielną kampanię reklamową, która głównie obejmie online, zaplanowano po wakacjach.
Dołącz do dyskusji: Microsoft uruchomił polską wersję swojego serwisu