Microsoft sfinalizował zakup aQuantive
Firma Microsoft Corp. stworzyła nową grupę biznesową - Advertsier and Publisher Solution.
Grupa ta będzie współpracować z reklamodawcami i wydawcami w celu zdobycia mocnej pozycji na rynku internetowej reklamy, który w 2011 roku ma osiągnąć wartość 80 miliardów dolarów. Stworzenie grupy jest uzupełnieniem sfinalizowanego właśnie przejęcia przez koncern z Redmond firmy aQuantive Inc. za 6 miliardów dolarów.
Nową grupą będzie kierował Brian McAndrews - dotychczasowy dyrektor naczelny aQuantive. Będzie ona odpowiedzialna za stworzenie i marketing całego reklamowego biznesu Microsoftu.
Przed miesiącem przejęcie przez Microsoft firmy aQuantive zatwierdziła Federalna Komisja Handlu (Federal Trade Commission - FTC). Z kolei w miniony czwartek zielone światło dla transakcji dali również udziałowcy aQuantive.
Inaczej wygląda sytuacja w przypadku najgroźniejszego rywala Microsoftu na rynku reklamy online, jakim jest Google. Lider na rynku wyszukiwarek planuje przejęcie za 3,1 miliarda dolarów DoubleClick - kolejnej firmy z branży reklamy internetowej. W tym przypadku FTC zażądała dodatkowych informacji w sprawie transakcji i jak dotąd jeszcze jej nie zatwierdziła.
Dołącz do dyskusji: Microsoft sfinalizował zakup aQuantive