SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedanie Discovery 51 proc. udziałów Metro TV podwyższy wynik netto Agory o 11 mln zł

Discovery Polska sfinalizowało kupno od Agory 51,06 udziałów spółki Green Content (nadawcy Metro TV) za 19 mln zł. Agora szacuje, że ta transakcja podwyższy jej tegoroczny wyniki netto o 11,4 mln zł.

Dorota Żurkowska-Bytner, fot. Discovery NetworksDorota Żurkowska-Bytner, fot. Discovery Networks

Discovery Polska 48,94 proc. udziałów Green Content kupiło od Agory w grudniu ub.r. za 14 mln zł. W umowie zapisano opcję, w ramach której koncern do końca br. mógł zdecydować się kupić pozostałe udziały Green Content, a Agora - sprzedać je.

Pod koniec sierpnia Discovery Polska poinformowało, że skorzysta z tej możliwości, a w miniony piątek transakcja została zrealizowana - koncern za 51,06 udziałów Green Content zapłacił 19 mln zł.

Agora w komunikacie giełdowym podała, że sprzedaż tych udziałów podwyższy wynik netto w trzecim kwartale i całym br. samej spółki o ok. 11,1 mln zł, a całej jej grupy kapitałowej - o ok. 11,4 mln zł. W pierwszej połowie br. Agora zanotowała 583,7 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5,4 mln zł straty brutto. Mocno wzrosły przychody firmy w segmencie filmowym, a mocno zmalały w pionach prasy i druku.

Należąca do Green Content stacja Metro jest nadawana od 2 grudnia ub.r., m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. miała 0,2 proc. udziału w rynku oglądalności, najwięcej spośród czterech stacji uruchomionych pod koniec ub.r. na MUX-8.

Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager na Polskę w Discovery Networks, zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że firma zachowa nazwę Metro TV i nie będzie wnioskować o zmianę koncesji stacji. - Marka Metro wypracowała już silną pozycję na rynku. Chcemy wykorzystać jej potencjał - podkreśliła.

Discovery Polska złożyło oferty w konkursach na trzy miejsca na MUX-8, ale w żadnym nie wygrało.

Dołącz do dyskusji: Sprzedanie Discovery 51 proc. udziałów Metro TV podwyższy wynik netto Agory o 11 mln zł

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tola
Co by tu jeszcze sprzedać? A jak tam zarząd się zmotywował na 2017 rok?
odpowiedź
User
Ostatnia koszula....
Agora, niczym ekwilibrysta, sprzeda wszystko byle tylko nie paść na twarz....sorki ale Agora już leży od dawna tylko tego nie przyjmują do wiadomości. Najlepszym upadkiem Agory jest to co się odbyło w Poznaniu. Biurowiec w samym sercu miasta, zamienili na kilka pakamer w okolicach wielopoziomowego parkingu :D
odpowiedź
User
buli
Powierzchnia biurowa w siedzibie warszawskiej też do wynajęcia, ludzi coraz bardziej upychają.
odpowiedź