Metamorfoza kiosków Ruchu: samoobsługa, duże witryny, płatności, przesyłki i kawa
Ruch wprowadza w swoich kioskach nową identyfikację wizualną i system obsługi klientów. Punkty będą częściowo samoobsługowe, a realizować w nich będzie można także płatności masowe i przesyłki kurierskie.
Przede wszystkim w kioskach Ruchu zostanie w najbliższym czasie wprowadzona nowa identyfikacja wizualna firmy. Oprawa ta jest oparta na neutralnej kolorystyce, która ma sprawić, że produkty w kioskach będą automatycznie eksponowane i promowane. Natomiast u góry każdego punktu pojawi się nowe logo Ruchu - złożone z nazwy sieci w jaskrawym kolorze i niebieskiej kropki, która ma być znakiem rozpoznawczych kiosków.
Jednocześnie w kioskach zostanie wprowadzony nowy system obsługi klienta. Sprzedaż i ekspozycja produktów będą mieć charakter otwarty, częściowo samoobsługowy, natomiast dotychczasowe małe okienko w każdym kiosku zastąpi duża witryna, która umożliwia lepszy kontakt klientów ze sprzedawcami. Ponadto będzie można zlecić płatności masowe i nadać przesyłki kurierskie oraz kupić świeżo parzoną kawę z ekspresu.
- Po zakończonej w ub.r. prywatyzacji Ruchu kolejne miesiące były czasem wytężonej pracy nad stworzeniem strategii rozwoju, która zapewni odbudowę silnej pozycji na rynku oraz umożliwi pełne wykorzystanie ogromnego potencjału naszej spółki - opisuje Wojciech Heydel, prezes Ruch SA. - Zapewnienie atrakcyjnej i uporządkowanej ekspozycji prasy i produktów sprzedawanych w kiosku przyczyni się do wzrostu biznesu dla nas i naszych partnerów. Naszym celem jest bycie liderem małego formatu w Polsce - deklaruje.
Swoje nowe logo i wizualizację Ruch wybrał w konkursie, w którym zgłoszono ok. 200 prac. Ostatecznie postawiono na projekt przygotowany przez zespół pod kierownictwem plastyka Macieja Plewińskiego z Krakowa, w skład którego weszły też Małgorzata Niemojewska i Maria Cecylia Niemojewski. Natomiast w drugim konkursie - dotyczącym architektury bryły - zwyciężyła Magdalena Masełkowska z firmy Kontrapunkt. Nową koncepcję aranżacji kiosków oraz system obsługi ich klientów opracował natomiast zespół specjalnie do tego powołany w Ruchu.
- Zmiana logo nie jest celem samym w sobie. Rozpoczynamy bowiem obejmujący zasięgiem całą Polskę proces wymiany kiosków na nowoczesne punkty sprzedaży - opisuje Anna Walczowska, członek zarządu Ruchu ds. marketingu i sprzedaży detalicznej. - Docelowo planujemy wydać 160 mln zł na inwestycje w sektor detaliczny. Wprowadzamy również zintegrowany system informatyczny monitorujący sprzedaż, który pozwoli na lepsze zarządzanie produktami i cenami. Koszt jego zakupu i wdrożenia do końca br. wyniesie 55 mln zł - dodaje.
Ruch liczy, że wprowadzane obecnie zmiany spowodują ugruntowanie jego pozycji rynkowej i zbudowanie zoptymalizowanej kosztowo sieci przygotowanej do podejmowania nowych wyzwań w świetle tendencji w branży prasy drukowanej czy wyrobów tytoniowych. - Bardzo dużo uwagi poświęcamy na wzmacnianie naszych największych atutów, którymi są niewątpliwie baza klientów i dostawców, logistyczne know-how kolportażu prasy, największa w Polsce sieć sprzedaży pod powszechnie znaną marką oraz aktywa nieruchomościowe - mówi Wojciech Heydel. - Koncentracja na rentownej sieci sprzedaży, zmiana struktury sprzedaży FMCG pod kątem zyskowności oraz rozwój sieci partnerskiej stworzą podstawy stabilnej przyszłości - przekonuje.
Dołącz do dyskusji: Metamorfoza kiosków Ruchu: samoobsługa, duże witryny, płatności, przesyłki i kawa