Meloradio ma nowe logo. "Proste rozwiązania są najlepsze"
W środę, 1 czerwca Meloradio zaktualizowało swój logotyp. - Zdecydowaliśmy się na czytelność i uproszczenie komunikacji wizualnej - mówi nam Magdalena Komar-Jakubowska, brand managerka Meloradia.
To pierwsza zmiana logotypu Meloradia od startu rozgłośni we wrześniu 2017 r. Przez prawie pięć lat logo stacji przypominało kształtem gitarę. Pierwsza cząstka nazwy ("melo") była wpisana w kolorowe "pudło", a druga ("radio") w gryf. Teraz na niebieskim tle zapisano białymi literami nazwę rozgłośni, przy czym czcionka słowa "melo" jest pogrubiona. Pod logotypem wpisano też obowiązujący liner stacji: "najprzyjemniejsza muzyka".
Jak informuje nadawca, zespół kreatywny Meloradia zadecydował o postawieniu na nowoczesność i minimalizm. "Logotyp zyskał na czytelności i prostocie. Będzie funkcjonować w kilku wersjach kolorystycznych" - zapowiada Eurozet, nadawca Meloradia.
- Zdecydowaliśmy się na czytelność i uproszczenie komunikacji wizualnej Meloradia, uznając, że proste rozwiązania są najlepsze - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Komar-Jakubowska, brand managerka Meloradia.
Stacja zamierza wdrażać swój logotyp stopniowo. W niedzielę można go było zobaczyć przed wejściem do Atlas Areny w Łodzi, gdzie wieczorem wystąpił James Blunt. We wtorek nowe logo rozgłośnia zamieściła na swoim Facebooku, a w środę także na swojej stronie internetowej.
Ostatnie zmiany w Meloradiu
Meloradio słychać obecnie w 22 miastach: Bielsku Białej, Dzierżoniowie, Giżycku, Inowrocławiu, Iławie, Katowicach, Kielcach, Kluczborku, Koninie, Krakowie, Łodzi, Morągu, Mrągowie, Olsztynie, Olsztynku, Opolu, Ostródzie, Poznaniu, Słupcy, Toruniu, Warszawie i Wrocławiu.
W ostatnim czasie z rozgłośnią rozstał się jej dyrektor muzyczny Łukasz Pieter. - Udało mi się stworzyć od zera format muzyczny tej stacji. Meloradio to był mój ulubiony radiowy projekt jak do tej pory - mówił nam Łukasz Pieter. Jego obowiązki przejął Łukasz Borys, koordynator programu rozgłośni. Jak usłyszeliśmy w stacji, obecnie Meloradio nie prowadzi otwartej rekrutacji na stanowisko dyrektora muzycznego.
Stacja reklamuje się jako ta, która jest adresowana do osób "lubiących zwolnić tempo, aby poczuć się dobrze". Rozgłośnia nadaje muzykę w formacie easy listening (na ogół delikatne, spokojne przeboje z ostatnich pięciu dekad ze współczesnymi utworami). To pierwszy tego typu profil muzyczny radia w Polsce. Choć jak informowaliśmy niedawno, Meloradio od kilku miesięcy dokonuje sporych zmian w playliście. Teraz jest znacznie mniej starszych piosenek, a dominują te nagrane po 2000 r.
Według badania Radio Track w okresie od lutego do kwietnia 2022 r. Meloradio miało 0,9 proc. udziału w rynku słuchalności radia. To identyczny wynik jaki stacja notowała w analogicznym okresie rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Meloradio ma nowe logo. "Proste rozwiązania są najlepsze"