Mediaplus z pierwszą zeroemisyjną kampanią dla BMW Group
Agencja mediowa Mediaplus należąca do Group One rusza z inicjatywą pozwalającą na realizację neutralnych klimatycznie kampanii. Program zostanie zaimplementowany po raz pierwszy we współpracy z marką MINI, należącą do BMW Group.
Agencja Mediaplus wprowadza do Polski program Green GRP autorstwa Mediaplus International. Dzięki tej inicjatywie marki mogą realnie wpłynąć na redukcję emisji CO2 do atmosfery i równocześnie, propagując proekologiczną postawę, motywować branżę do zmian na rzecz ochrony klimatu. W ramach projektu wkrótce zostaną zrealizowane kampanie dla MINI Cooper SE – pierwszego w pełni elektrycznego modelu MINI produkowanego przez BMW
- Na podstawie danych dostarczonych przez markę i dostawców mediów, nasz partner ClimatePartner oblicza ślad CO2 kampanii oraz koszty rekompensaty za pomocą specjalistycznego modelu ekonometrycznego. Następnie reklamodawca akceptuje koszty procesu, a ClimatePartner aranżuje rekompensatę ze wstępnie określonym projektem ochrony klimatu. W momencie emisji, kampania jest więc w pełni neutralna klimatycznie - opisuje działanie programu Katarzyna Łukasiewicz, head of international communication w Mediaplus.
W ciągu najbliższych lat MINI chce dynamicznie rozwijać się w obszarze zeroemisyjności, a w 2030 r. stanie się marką w pełni elektryczną. - Przystąpienie przez nas do nowego projektu agencji Mediaplus to kolejny dowód na to, że do tematu zrównoważonego rozwoju podchodzimy świadomie i chcemy wspierać zmiany w tym kierunku nie tylko w zakresie produkcji czy użytkowania pojazdów. Cieszymy się, że zarówno nasze nowe kampanie, jak i jazda występującym w nich MINI SE będą bezemisyjne – powiedziała Karolina Socha, marketing manager MINI.
Działania mediowe objęte Green GPR otrzymają certyfikat oraz logo „Kampanii neutralnej dla klimatu”, którym dodatkowo marki mogą się posługiwać w swojej komunikacji. Podobne inicjatywy są coraz częściej oczekiwane przez klientów - według danych z ankiet YouGov, prawie połowa kupujących pozytywnie postrzega firmy zaangażowane w zrównoważone projekty.
Również najbliższa kampania BMW, poświęcona premierze nowego elektrycznego modelu - BMW iX będzie realizowana w ramach programu Green GRP.
- BMW Group jako jeden z pionierów elektromobilności stawia zrównoważony rozwój w centrum swoich działań biznesowych na wszystkich poziomach. Cieszymy się, że również lokalnie możemy wspierać cele globalnej strategii związane z ograniczeniem śladu CO2, wyznaczając trendy na rynku zakupu mediów w Polsce. Jest to dla nas tym bardziej istotne, że kampania będzie dotyczyła premiery flagowego elektrycznego – BMW iX. To samochód, który od etapu produkcji, przez użyte materiały przewodzi zmianom w kierunku zeroemisyjnej mobilności - mówi Kacper Studencki, brand manager BMW.
Dołączenie do programu Green GRP to kolejny krok Group One w kierunku propagowania odpowiedzialnych postaw biznesowych na polskim rynku mediowym. W czerwcu grupa podpisała deklarację Fundacji WWF Polska, w której zobowiązuje się do prowadzenia działań wewnętrznych, mających na celu redukcję śladu węglowego dla neutralności klimatycznej, a na początku roku podjęła współpracę z Oxygen City – pierwszym na świecie miejskim systemem antysmogowym i antypandemicznym.
Dołącz do dyskusji: Mediaplus z pierwszą zeroemisyjną kampanią dla BMW Group