Mediacap ze spadkiem wpływów i 1,9 mln zł zysku, szykuje kolejne przejęcie
W pierwszej połowie br. holding Mediacap (obejmujący agencja marketingowe Scholz & Friends Warszawa, EM Lab i The Digitals oraz firmę badawczą IQS) zanotował 29,1 mln zł wpływów (2,7 proc. mniej niż rok wcześniej) i 1,9 mln zł zysku netto. Mediacap prowadzi rozmowy na temat przejęć i liczy, że uda mu się kupić w br. podmiot o rocznym EBITDA wynoszącym minimum 3 mln zł.
Mediacap w minionym półroczu przy 29,1 mln zł przychodów ze sprzedaży zanotował 26,8 mln zł kosztów, 3 mln zł zysku brutto i 1,9 mln zł zysku netto.
W segmencie reklamowych wpływy firmy zmalały w skali roku o 9,9 proc. do 11,4 mln zł, a zysk EBITDA wyniósł 0,5 mln zł (wobec miliona zł rok wcześniej). - Niższe przychody niż w poprzednim roku należy traktować jako cząstkowe: charakter realizowanych kontraktów sprawia, iż dopiero pod koniec roku widoczna będzie ostateczna skala i rentowność tego segmentu, zaś ostatnie sukcesy na polu pozyskiwania nowych klientów - tłumaczy zarząd Medicapu, przypominając, że wiosną br. agencja Scholz & Friends Warszawa zaczęła reklamową obsługę sieci telekomunikacyjnej Plus.
W segmencie badawczych (data) spółka zanotowała 8,6 mln zł przychodów (o 5,2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 0,5 mln zł zysku EBITDA (wobec 0,3 mln zł straty przed rokiem). - Lepsza strategia cenowa usług badań rynku i opinii publicznej, opracowana wspólnie z międzynarodową firmą doradczą, przekłada się na lepsze zrozumienie wartości naszych usług przez klientów i co za tym idzie lepsze marże - komentuje zarząd.
W sektorze internetowym chociaż przychody firmy zmalały w skali roku o 18,4 proc. do 9,1 mln zł, to EBITDA wyniosła 1,9 mln zł. Spółka tłumaczy to obsługiwaniem mniejszej liczby zleceń z dominującym udziałem usług innych podmiotów oraz skupieniem się na usługach software development.
Zatrudnienie we wszystkoch spółkach Mediacapu wynosi obecnie 79,15 pełnych etatów, wobec 59,54 rok wcześniej.
Zarząd holdingu informuje, że w minionym kwartale dalej prowadził rozmowy dotyczące przejęć. - Nadal oczekujemy, że w tym roku uda nam się uzupełnić podmiot o wyniku EBITDA powyżej 3 mln zł rocznie. Równolegle patrzymy na mniejsze podmioty, których przejęcie mogłoby istotnie wzmocnić naszą pozycję konkurencyjną, lub rentowność w istniejących specjalizacjach, szczególnie w segmentach data i digital - podkreśla kierownictwo Mediacapu.
Mediacap kontroluje agencję EM Lab oraz ma po 75 proc. udziałów w agencjach Scholz & Friends Warszawa i The Digitals (w lutym br. dokupił 21,5 proc. w tej drugiej) oraz 60 proc. w firmie badawczej IQS, z czego 7 proc. przejął w lipcu br. Głównymi akcjonariuszami holdingu, m.in. poprzez swoje spółki, są Jacek Olechowski (39,9 proc. udziałów) i Filip Friedmann (31,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Mediacap ze spadkiem wpływów i 1,9 mln zł zysku, szykuje kolejne przejęcie