Mediacap za 1,8 mln zł kupił 28 proc. udziałów agencji Gameset
Holding marketingowo-badawczy Mediacap za 1,8 mln zł kupił udziały, które będą stanowić 27,8 proc. podwyższonego kapitału agencji marketingu gamingowego Gameset. Ponadto wyemituje dla niej swoje obligacje o wartości 1,45 mln zł.
Mediacap za 1,8 mln zł przejął 60 nowoutworzonych udziałów agencji Gameset. Z chwilą ich rejestracji będą stanowić 19,1 proc. kapitału zakładowego agencji, a po umorzeniu udziałów jednego z dotychczasowych wspólników - 27,8 proc. (nastąpi do po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego spółki za br.).
Jeśli Gameset w 2019 roku zanotuje wyniki istotnie niższe od zakładanych w jej planie finansowym, Mediacap będzie miał możliwość objęcia jej kolejnych udziałów do poziomu 33,6 proc. kapitału i liczby głosów na zgromadzeniu wspólników.
- Gaming to według PwC, obok wideo w internecie, najszybciej rosnący segment medialny. Dzięki inwestycji w Gameset będziemy obecni na tym rynku jako lider w Polsce, obsługując m.in. Epic Games, wydawcę topowej gry „Fortnite”. Wierzymy, że kombinacja silnego przywództwa założycieli spółki - Piotra Bombola i Łukasza Turkowskiego - oraz nasze doświadczenie w skalowaniu podmiotów marketingowych przełoży się na skokowy wzrost wartości tego biznesu. Branżowy inwestor w Gameset to też dobra wiadomość dla jego klientów, partnerów i uczestników rynku – komentuje tę inwestycję Jacek Olechowski, prezes Mediacap.
W ramach umowy Mediacap wyemituje 29 obligacji imiennych serii B po 50 tys. zł, o łącznej wartości 1,45 mln zł i oprocentowaniu 6 proc. w skali roku. Propozycję ich nabycia przyjęła agencja Gameset, przydział i wydanie Obligacji nastąpi 1 lutego po zapłacie ceny.
Termin wykupu obligacji ustalono na 30 czerwca 2019 roku, z możliwością wcześniejszego wykupu 14 Obligacji (o łącznej wartości 0,7 mln zł) po 30 kwietnia.
- Bardzo się cieszymy, że udało się nam połączyć siły z tak silnym partnerem jak Mediacap. Razem z zarządem grupy dzielimy punkt widzenia na rynek nowoczesnego marketingu i mamy wspólną wizję rozwoju w obszarze gamingu. Środki pozyskane z inwestycji zostaną przeznaczone na zwiększanie kompetencji w obszarze produkcji video, eventowej, influencerskiej oraz ekspansji zagranicznej – w 2019 roku chcemy stać się wiodącą agencją od gamingu w regionie CEE – zapowiada Piotr Bombol
Gameset działa od prawie dwóch lat
Agencja Gameset została założona wiosną ub.r. przez Piotra Bombola i Łukasza Turkowskiego, którzy wcześniej pracowali m.in. w DDB&tribal, Deloitte Digital i OMD. Oferuje usługi marketingowe (strategię, kreację i realizację kampanii) skierowane do trzech grup podmiotów związanych z branżą gier wideo: reklamodawców, agencji oraz firm produkujących gry.
W ub.r. Gameset zanotował 459,8 tys. zł przychodów sprzedażowych i 75,5 tys. zł zysku netto. Na koniec ub.r. Piotr Bombol i Bartosz Woźniak mieli po 42,5 proc. udziałów spółki, a Łukasz Turkowski - 15 proc.
W październiku br. Gameset zaczęła współpracę strategiczną z należącą do Mediacapu siecią partnerską TalentMedia. Mediacap przejął TalentMedia w połowie ub.r., a w połowie br. TalentMedia zaczęła wdrażać platformę TalentTube do realizacji kampanii z udziałem mniej popularnych youtuberów. Jednocześnie Mediacap uruchomił agencję performance marketingową Booost.
Do holdingu należą też agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa i The Digitals oraz platformy badawcze IQS, Plastream i Opinie.pl.
W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa Mediacap zanotowała 21,13 mln zł przychodów sprzedażowych (po wzroście o 17,7 proc. w skali roku) oraz 661 tys. zł zysku netto (wobec 571 tys. zł rok wcześniej). Wpływy platform technologicznych TalentMedia, Opinie.pl i Plastream zwiększyły się w skali roku o 95 proc. do 8,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mediacap za 1,8 mln zł kupił 28 proc. udziałów agencji Gameset