SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Media Trendy 2012 dla Saatchi&Saatchi, Mediacomu, Solorza-Żaka, HBO i... Hanki Mostowiak

Grand Prix w tegorocznym konkursie Media Trendy przyznano kampanii „Życie to nie Facebook” przygotowanej przez agencję Saatchi&Saatchi. Człowiekiem Roku został Zygmunt Solorz-Żak, Medium Roku - HBO, a Memem Roku - śmierć Hanki Mostowiak.

Kampania „Życie to nie Facebook”, którą agencja Saatchi & Saatchi Poland przygotowała na zlecenie Polskiego Czerwonego Krzyża, w Media Trendach 2012 zdobyła Grand Prix i nagrody w trzech kategoriach konkursowych. Akcję, prowadzoną pod koniec ub.r., doceniono za innowacyjny sposób wywołania dyskusji o zagrożeniu wirusem HIV (przeczytaj o niej więcej i zobacz spot).


Saatchi & Saatchi Poland zdobyła ogółem trzy nagrody i jedno wyróżnienie - tyle samo co DDB Warszawa
. O jedną nagrodę więcej otrzymał Mediacom Warszawa. Natomiast projektom zgłoszonym przez Starcom przyznano dwie nagrody i cztery wyróżnienia.

Tytuł Człowieka roku po raz drugi z rzędu otrzymał Zygmunt Solorz-Żak, a zrealizowane przez jego holding przejęcie Polkomtela uznano za wydarzenie roku. „Za wyczucie rynku i zrozumienie zmieniających się potrzeb konsumenta. Za wizję i odwagę w jej realizacji. Za stworzenie projektu, którego jeszcze na rynku nie było” - czytamy w uzasadnieniu nagrody dla Solorza-Żaka.

Za Medium Roku uznano HBO („udowodniło, że można połączyć świetną jakościowo, wysoko budżetową, ambitną produkcję filmowo-serialową z odważną strategią wykorzystywania nowoczesnych sposobów dystrybucji kontentu oraz innowacyjnymi, wieloplatformowymi sposobami promocji swoich produktów") a za Mem Roku - śmierć Hanki Mostowiak z „M jak miłość” („ten case pokazuje, w jak znaczący sposób konsumenci/odbiorcy przejęli kontrolę nad produkowaną przez media treścią, dzięki sile mediów społecznościowych”).

>>> Gala Media Trendy 2012 (fotoreportaż)

W konkursie Young Media Lions, nagrodę główną - wyjazd na Festiwal Cannes Lions - zdobył team z domu mediowego MPG: Małgorzata Siekierzyńska i Katarzyna Ślusarczyk. Natomiast wyróżnienia otrzymali Miron Mironiuk i Arkadiusz Zaremba z DDB Warszawa oraz Michał Jacoszek i Michał Jasiński z Mediacom Warszawa.

ZWYCIĘZCY KONKURSU MEDIA TRENDY 2012
INNOWACJA W PLANOWANIU MEDIÓW
Akcje specjalne i eventy
nagrodazgłaszającywspółzgłaszającytytuł
nagroda180heartbeats + Jung von MattBrandfeverSprzątanie miasta
wyróżnienieK2 -Mała Scena na Centralnym
wyróżnienieMediaCom WarszawaGrey Worldwide Warszawa, ARBOmedia Polska Ambi Pur i Kolizja Zmysłów
nominacjaSaatchi & Saatchi PolandStarcomKampania świąteczna
nominacjaStarcom -Pokaż, co trzymasz w garażu
nominacjaMedia Concept-VW Passat - wszystko jest innowacją
Dotarcie do specyficznej grupy docelowej
nagrodaMediaCom Warszawa-Targetowanie (bez) Pudła
wyróżnienieDDB Warszawa-Eksperyment DDB
wyróżnienieMEC-Xero za zero
Best use of content
nagrodaStarlinkFireFly Interactive, Bank BPH, OnetZwykły Bohater
Komunikacja w marketingu społecznym - CSR
nagrodaStarcom -Nie ma życia bez bzykania
Komunikacja w marketingu społecznym - Non-profit
nagrodaSaatchi & Saatchi Poland-Życie to nie Facebook
wyróżnienieStarcom Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, OgilvyDzieciaki chcą do szkoły
Przełamywanie schematów w komunikacji
nagrodaDDB Warszawa-Eksperyment DDB 
wyróżnienie180heartbeats + Jung von MattBrandfeverSprzątanie miasta 
wyróżnienieK2 -Mała Scena na Centralnym 
nominacjaBank BPHFireFly Interactive, Starlink, OnetZwykły Bohater
nominacjaMaxus WarszawaTelewizja Polska SA Wirtualny Casting The Voice of Poland
Strategia zintegrowana
nagrodaMediaCom WarszawaYoung & Rubicam BrandsDanio Kamuflaż
wyróżnienieHBO Polska -Bez tajemnic
wyróżnienieMECLegend GroupPrędkość zabija - włącz myślenie
Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych - engagement
nagrodaSaatchi & Saatchi Poland Życie to nie Facebook 
wyróżnienieOMDPride & Glory Interactive, Grupa ŻywiecŻywiec Męskie Granie 2011
wyróżnieniePolsat Media-Kasia Live Baking
nominacjaLemon Sky -Eksperci Tesco podbijają Facebooka 
nominacjaHBO Polska -Bez tajemnic
nominacjaStarcom K2 Pimp My Ride by Coca-Cola Zero
Wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych - non-engagement
nagrodaMediaCom Warszawa-Walking Dead - Martwy Profil
Wykorzystanie kina
nagrodaK2 Starlink E-szkoda
wyróżnienieK2 Starlink Kampania PZU Młodzi Kierowcy (Bez Babci)
Wykorzystanie mediów drukowanych
nagrodaMediaCom Warszawa-Play - Ulotka w bankomacie
wyróżnienieStarcom -Twój numer do zadań specjalnych
Wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów
nagroda180heartbeats + Jung von MattBrandfeverSprzątanie miasta
Wykorzystanie treści audio
nagrodaDDB Warszawa-Sztuka, której nikt nie widział
wyróżnienieStarcom -Tak brzmi energia
Wykorzystanie treści wideo
nagrodaSaatchi & Saatchi PolandStarcomJesteśmy zawsze tam, gdzie nasza drużyna gra
wyróżnienieStarcom Discovery PolskaMój tablet to prawdziwy telewizor
Zintegrowana kampania w mediach cyfrowych
nagrodaPolsat Media-Kasia Live Baking
 
INNOWACJA W MEDIACH
Autopromocja i promocja medium
nagrodazgłaszającywspółzgłaszającytytuł
nagrodaGrupa RMF-Podrzuć temat
wyróżnienieGrupa RMF-Kampania "Faktów" RMF
wyróżnienieHBO PolskaAstoria AvenueKonkurs "Jestem Aniołkiem, ale nie jestem Święta."
Best use of content
wyróżnienieMillionYou -Łączymy pokolenia
Innowacyjna zmiana
nagrodaAMS-AMS Metrics - narzędzie do liczenia zasięgu outdooru
Marketing społeczny - CSR
nagrodaAMS-AMS dla Integracji - pokazy w szkołach dla dzieci i młodzieży
Marketing społeczny - Non-profit
nagrodaDDB Warszawa-Sztuka, której nikt nie widział
wyróżnienieSaatchi & Saatchi Poland-Życie to nie Facebook


Wszystkie nagrody zostały wręczone w poniedziałek podczas uroczystej gali. Media Trendy są organizowane przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Dołącz do dyskusji: Media Trendy 2012 dla Saatchi&Saatchi, Mediacomu, Solorza-Żaka, HBO i... Hanki Mostowiak

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
gratulacje!!!
odpowiedź
User
Evo
Solorz człowiekiem roku? Powinien wygrać, ale w kategorii Złodziej i oszust!!! To jest skandal, durny kraj!
odpowiedź
User
M
"ten case pokazuje", "nagrodę zdobył team" - nie można po polsku?
odpowiedź