Media Service Zawada ze wzrostem wpływów do 43,7 mln zł i 2,1 mln zł zysku
W ub.r. firma Media Service Zawada, wydająca czasopisma i książki dla dzieci, zanotowała 43,7 mln zł wpływów sprzedażowych (4,5 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 2,11 mln zł zysku netto (wobec 2,26 mln zł w 2016 roku).
Przychody sprzedażowe Media Service Zawada zwiększyły się z 41,79 mln zł w 2016 roku do 43,6 mln zł w ub.r. Przyczyniło się do tego 573,8 tys. zł wpływów z jednostek powiązanych w ub.r. (rok wcześniej w ogóle nie zanotowano takich przychodów).
W ub.r. przychody krajowe wyniosły 41,57 mln zł i stanowiły 95,5 proc. wszystkich wpływów sprzedażowych firmy.
Media Service Zawada wydaje pisma, książki i płyty DVD dla dzieci. W portfolio prasowym firmy są magazyny „Cartoon Network Magazyn”, „Ben 10”, „Scooby Doo”, „Winx Club”, „Świnka Peppa”, „Mini Mini”, „Magic Pocket”, „Mia i ja”, „Pingwiny z Madagaskaru”, „Lego Friends”, „Lego Ninjago”, „Lego Elves”, „Lego Nexo Knights” i „Blaze”. W ub.r. 12 magazynów spółki zgłoszonych do ZKDP sprzedało się łącznie w 2,83 mln egz., natomiast rok wcześniej 16 pism zanotowało 3,45 mln egz. łącznej sprzedaży.
Firma wydała też szereg książek i kolekcji DVD, m.in. „Scooby Doo!”, „Świnka Peppa”, „Cartoon Network”, „Ben 10”, „Winx Club”, „Mia i Ja”, „Stacyjkowo”, „Psi Patrol”, „Franklin i Przyjaciele”, „Tupcio Chrupcio” i „Małe Czarodziejki”.
- Rozpoczęto działania zmierzające do wydawania następnych, nowych tytułów o różnorodnej tematyce w kooperacji z wydawnictwami zagranicznymi oraz stacjami telewizyjnymi. Między innymi wydano nowe wydawnictwa na licencjach: Safiras, Nick Jr., Lego Batman, Dora, My Little Pony, Wissper, Play-Doh, PJ Masks - wyliczył wydawca w sprawozdaniu złożonym w KRS. - Sprzedaż nowych wydawnictw prowadzono nakładem reklamowym zapewniającym optymalną sprzedaż; wyniki finansowe były zadowalające - dodał.
Większe koszty finansowe, zysk na kapitał zapasowy
Koszty operacyjne Media Service Zawada wyniosły w ub.r. 40,65 mln zł, wobec 38,89 mln zł rok wcześniej. Wydatki na usługi obce wzrosły z 18,98 do 19,91 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 9,39 do 10,48 mln zł. Natomiast nakłady na amortyzację zmalały z 4,47 do 4,22 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 899 do 830,2 tys. zł.
Na wynagrodzenia firma przeznaczyła w ub.r. 4,28 mln zł, nieco więcej niż w 2016 roku (4,26 mln zł). W wydawnictwie pracowało w ub.r. średnio 35 osób. Prezes Zdzisław Zawada zarobił w ub.r. 112 tys. zł brutto, a członek zarządu Andrzej Przesmycki - 372,1 tys. zł brutto.
Zysk operacyjny spółki zwiększył się z 2,94 do 2,95 mln zł. Jednocześnie wydawca poniosła znacznie większe koszty finansowe - 372,5 tys. zł, wobec 85,5 tys. zł w 2016 roku. W konsekwencji zysk netto zmalał z 2,26 do 2,11 mln zł.
Udziałowcami firmy są brytyjska spółka Media Service Zawada LTD (77 proc. udziałów) i Andrzej Przesmycki (23 proc.).
Zysk z ub.r. przeznaczono na kapitał zapasowy.
Nowe tytuły drukowane i rozwój w internecie
W sprawozdaniu zarząd Media Service Zawada zapowiada rozwój w zakresie magazynów oraz kolekcji książek i DVD - zarówno na licencjach od dotychczasowych i nowych kontrahentów, jak też własnych tytułów. - Zarząd spółki w swych planach na 2018 rok deklaruje utrzymanie dalszego wzrostu rozwoju firmy w zakresie liczby wydawanych czasopism i rozpoczęcia edycji innych tytułów - napisano.
Firma stara się też wchodzić w nowe segmenty, m.in. serwisy internetowe i aplikacje mobilne, „w celu zwiększenia zysku i utrzymania pozycji na rynku”. - Swoje zadania realizuje także przez coraz większą liczbę konkursów przy wykorzystaniu tradycyjnych środków komunikacji oraz przy wykorzystaniu multimediów. Przewiduje akcje konkursowe przy użyciu platformy Facebook - stwierdziło kierownictwo spółki.
Dołącz do dyskusji: Media Service Zawada ze wzrostem wpływów do 43,7 mln zł i 2,1 mln zł zysku