Meble najczęściej kupujemy za 1-2 tys. zł
Największy udział w zakupach mebli przez Polaków mają produkty mieszczące się w kwocie 1-2 tys. zł - wynika z badania IQS.
Spory udział mają też wydatki poniżej 1 tys. zł (30%), ale równie często Polacy sięgają po mebel kosztujący powyżej 2 tys. zł (30% wydatków). Meble z pierwszego segmentu w 35% kupują mieszkańcy wsi, zaś niemal co drugi mebel (46%) z drugiego segmentu został kupiony przez osoby w wieku powyżej 40 lat.
Klienci generalnie lubią urządzać i dla większości jest to przyjemność (75%). Zakupy w kategorii home furnishing są robione z trzech głównych powodów: zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza, potrzeba zmiany estetyki oraz urządzanie nowego mieszkania i kupowanie tego mebla po raz pierwszy.
Polacy najczęściej meblują raczej etapami. Jedynie co piąte mieszkanie wyposażono w kompletnie nowe meble. Sam proces zakupu jest zazwyczaj długi i planowany. Do nieplanowanych zakupów przyznał się tylko 1 na 10 badanych.
Ponad 50% zakupów poprzedzonych było poszukiwaniami w internecie, choć finalnie zakup online jest dokonywany stosunkowo rzadko (8%). Kupujący online to częściej kobiety (59%) oraz osoby w wieku 30-45 lat (56%). Katalogi reklamowe są nieco mniej popularnym źródłem informacji niż internet, ale ich rola w procesie zakupu jest również istotna.
Badanie "Jak meblują Polacy" zostało przeprowadzone przez IQS w 2017 r., techniką CAWI (ankieta internetowa). Dobór: osoby 20-65 lat, które zakupiły meble/ elementy wyposażenia do domu w ciągu ostatnich 3 miesięcy. 1 wywiad = 1 okazja zakupu.
Dołącz do dyskusji: Meble najczęściej kupujemy za 1-2 tys. zł