MCI kupił 63,64 proc. udziałów w sklepie internetowym
1 czerwca 2005 r. fundusz inwestycyjny MCI Management S.A. zawarł z Hoopla.pl Sp. z o.o. umowę, na mocy której zainwestuje w firmę w ciągu 2 lat kwotę do 1,2 mln zł
Pozyskane środki Hoopla przeznaczy na dalszy rozwój oferty oraz zintensyfikowanie sprzedaży w Polsce.
Po realizacji wszystkich rund inwestycyjnych szacowany udział MCI w kapitale zakładowym spółki wyniesie 85%. Umowa inwestycyjna przewiduje objęcie przez MCI Management S.A. w ramach inwestycji początkowej nowej emisji udziałów za kwotę 800 tys. złotych. Umowa inwestycyjna daje MCI Management S.A. prawo przeprowadzenia kolejnej rundy inwestycyjnej w latach 2006-2007. Wielkość inwestycji w kolejnych rundach będzie skorelowana z zapotrzebowaniem spółki na dodatkowy kapitał i będzie oparta o bieżące wyniki spółki.
Hoopla.pl jest sklepem internetowym wyspecjalizowanym w sprzedaży elektroniki użytkowej oraz sprzętu komputerowego.
Celem strategicznym spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w sprzedaży urządzeń RTV, AGD w Polsce w okresie od trzech do pięciu lat. Krzysztof Boufał, prezes Hoopla.pl Sp. z o.o. powiedział: "Hoopla.pl po etapie organizacji i rozwoju oferty produktów wkroczyła na ścieżkę dynamicznego rozwoju. Pozyskanie wiodącego funduszu Venture Capital specjalizującego się w inwestycjach w sektorze TMT z pewnością umożliwi przyspieszenie realizacji strategii wzrostu spółki, którego koszty nie będą musiały być finansowane przez klientów sklepu. Dzięki współpracy z MCI przy intensywnym wzroście oferty, wydatkach na reklamę i rozwój systemu informatycznego będziemy mogli zagwarantować bardzo konkurencyjne ceny na oferowane przez nas produkty ".
MCI Management będzie pełnił rolę inwestora finansowego aktywnie wspierającego rozwój spółki. "Zaangażowanie MCI w spółkę Hoopla jest wynikiem realizacji strategii Funduszu zakładającej zwiększenie inwestycji w obszarze handlu elektronicznego, szczególnie elektroniki użytkowej i artykułów gospodarstwa domowego. Wybraliśmy spółkę Hoopla ze względu na potencjał rozwoju firmy. Kadra zarządzająca spółki posiada właściwe kompetencje technologiczne i sprzedażowe oraz cechy kluczowe dla powodzenia przedsięwzięcia: młodość, entuzjazm i zaangażowanie" - powiedział Tomasz Czechowicz Prezes Zarządu MCI Management S.A.
Dołącz do dyskusji: MCI kupił 63,64 proc. udziałów w sklepie internetowym