SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

mBank wprowadza mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika

Od poniedziałku 27 marca klienci mBanku zyskają dodatkowe zabezpieczenie. Wszystkie rozmowy inicjowane przez pracowników banku będą potwierdzane w aplikacji mobilnej. W ten sposób klient będzie miał pewność, że rozmawia z faktycznym przedstawicielem mBanku, a nie oszustem.

Rozwiązanie opiera się na mobilnej autoryzacji i działa w prosty sposób. Na początku rozmowy pracownik prześle klientowi powiadomienie w aplikacji mobilnej mBanku ze swoim imieniem i nazwiskiem. Rozmowa będzie kontynuowana tylko wtedy, gdy klient zatwierdzi ją w aplikacji mobilnej. Pracownik nie będzie zadawał żadnych pytań weryfikacyjnych. Wystarczy potwierdzenie rozpoczęcia rozmowy w aplikacji.

„Cyberoszuści są w swoich działaniach bezwzględni i zdeterminowani. Podszywanie się w rozmowach telefonicznych pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza Policji, CBA bądź prokuratury są tego najlepszym przykładem. Mówimy takim działaniom »nie« i wprowadzamy kolejne rozwiązanie bezpieczeństwa. Dzięki niemu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi pracownik banku, a nie oszust. Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia” - mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.

Mobilne potwierdzenie tożsamości będzie obligatoryjne przy każdej rozmowie telefonicznej z mBankiem, która dotyczy produktów, danych klienta lub potwierdzenia płatności. W przypadku gdy do klienta zadzwoni osoba podająca się za pracownika banku, a ten nie otrzyma w aplikacji mobilnej mBanku powiadomienia o tożsamości, może to być sygnał, że po drugiej stronie słuchawki jest oszust. Taką rozmowę należy natychmiast przerwać i powiadomić mLinię o zaistniałej sytuacji.

W przypadku osób, które korzystają z autoryzacji poprzez SMS-y lub nie posiadają aplikacji, nadal będzie stosowana dotychczasowa metoda potwierdzania tożsamości.

„Niestety autoryzacja oparta o kody SMS nie pozwala zbudować takiego mechanizmu obrony, bo każdy, również oszust, mógłby wysłać takiego SMS-a podszywającego się pod bank. Dlatego zachęcamy klientów do przejścia na mobilną autoryzację” - dodaje Jarosław Górski.

Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika nie dotyczy klientów korporacyjnych.

Aplikację mobilną mBanku można pobrać z oficjalnych sklepów przeznaczonych dla poszczególnych urządzeń (App Store dla telefonów z systemem iOS, Google Play dla telefonów z Androidem, App Gallery dla telefonów Huawei).

mBank zaznacza, że warto zainstalować aplikację m.in. dlatego, że w każdym momencie klient może w niej sprawdzić, jak lepiej chronić swoje dane i konto w „zaleceniach bezpieczeństwa”.

Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika to kolejne w ostatnim czasie rozwiązanie, które ma poprawić bezpieczeństwo klientów mBanku. Od stycznia w komunikacji mailowej została wprowadzona identyfikacja wizualna nadawcy.

Dołącz do dyskusji: mBank wprowadza mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
Ale to żadna nowość, działają w ten sposób co najmniej od początku tego roku.
0 0
odpowiedź