Na polskim Facebooku najmocniej promują się premier i rząd. Tusk i Hołownia bez reklam
Przez ostatnie trzy miesiące z fanpage’y facebookowych kancelarii premiera i Mateusza Morawieckiego wykupiono reklamy za 651 tys. zł. Nieco mniejszy budżet przeznaczyła „Gazeta Wyborcza” ze swoim dodatkiem „Wysokie Obcasy”.
Według danych z biblioteki reklamowej Facebooka od 25 października do 22 stycznia z fanpage’a kancelarii premiera kupiono emisję 69 reklam za łącznie 584,2 tys. zł. Ponadto reklamowano aż 169 wpisów z fanpage’a Mateusza Morawieckiego, w sumie za 66,8 tys. zł.
Z profilu facebookowego kancelarii premiera w ostatnich miesiącach najmocniej reklamowano wpisy o rządowych programach pomocowych związanych z inflacją: dopłatach do zakupu węgla (na płatne emisje wydano 70-80 tys. zł), obniżce podatku VAT (35-40 tys. zł) i tzw. Tarczy Solidarnościowej dotyczącej opłat za energię (20-25 tys. zł), a także o wydarzeniu z udziałem premiera pod hasłem „Wdzięczni polskiej wsi” (30-35 tys. zł).
Natomiast z fanpage’u Mateusza Morawieckiego po 1-1,5 tys. zł przeznaczono na promocję wpisów z wideo o 5 latach pracy szefa rządu na tym stanowisku i z infografiką pod hasłem „Polska armia potężna jak nigdy!”.
Ministerstwo Zdrowia na reklamy treści ze swojego fanpage’a wydało 144,3 tys. zł. Dużo niższe budżety miały inne podmioty państwowe: Cyfryzacja KPRM - 42,3 tys. zł, Ministerstwo Sprawiedliwości - 36 tys. zł, a Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - 35,6 tys. zł, Ministerstwo Finansów - 26 tys. zł, a Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - 25,8 tys. zł.
W czołówce największych reklamodawców są też dwa podmioty unijne: Parlament Europejski ze 191,8 tys. zł wydatków (330 różnych reklam) i Komisja Europejska ze 157,1 tys. zł (22 reklamy).
Tusk i Hołownia nie reklamowali się na Facebooku
Z fanpage’a ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobry kupiono przez trzy miesiące reklamy za 26,9 tys. zł, a z profilu europosła prof. Ryszarda Legutko - za 26,4 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Politycy i ugrupowania opozycyjne promowały się na Facebooku dużo słabiej. Z fanpage’a kancelarii należącej do prezesa Nowej Nadziei Sławomira Mentzena kupiono reklamy za 17,5 tys. zł, z profilu Jerzego Buzka - za 16,2 tys. zł, a z fanpage’a Platformy Obywatelskiej - za 12,1 tys. zł. Nowa Lewica wydała na to 4,8 tys. zł, Polska 2050 jedynie 959 zł.
Natomiast Donald Tusk, Szymon Hołownia i Władysław Kosiniak-Kamysz w ogóle nie reklamowali się na Facebooku.
W rankingu najaktywniejszych reklamowo są fanpage’e stowarzyszeń i organizacji pozarządowych. Z tej grupy największe wydatki w ciągu trzech miesięcy wydał oddział American Jewish Committee w Europie Środkowej - 345,2 tys. zł za siedem reklam. Amnesty International Polska zainwestowało 232,2 tys. zł, fundacja onkologiczna Alivia - 75,4 tys. zł, a Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej - 66,7 tys. zł.
Spośród mediów najaktywniejsza była „Gazeta Wyborcza”: zapłaciła 497,9 tys. zł za 829 reklam treści ze swojego fanpage’a, ponadto jej dodatek „Wysokie Obcasy” wydał 120,2 tys. zł na 180 reklam.
OLX przeznaczył na takie reklamy 85,7 tys. zł, a wydawnictwo Wiedza i Praktyka - 55,3 tys. zł.
Facebook to zdecydowanie najpopularniejsza platforma społecznościowa w Polsce. Według danych z Mediapanelu w grudniu ub.r. odwiedziło go 26,71 mln użytkowników, czyli 90 proc. wszystkich polskich internautów, każdy spędził tam średnio 17 godzin, 3 minuty i 22 sekundy.
Dołącz do dyskusji: Na polskim Facebooku najmocniej promują się premier i rząd. Tusk i Hołownia bez reklam