Drobni sklepikarze w świątecznej kampanii Visa (wideo)
Firma Visa w rozpoczynającej się właśnie świątecznej kampanii reklamowej skupia się na brytyjskiej ulicy i drobnych, niezależnych sklepikarzach. Kreację reklam przygotowała agencja Saatchi&Saatchi
Visa rozpoczyna w piątek 9 listopada pierwszą dużą od lat bożonarodzeniową kampanię w Wielkiej Brytanii. Jej trzon stanowi spot zatytułowany „#KeepItLocalThisChristmas”, której bohaterami są drobni sklepikarze: właściciel małego sklepu spożywczaka, warzywniaka, kwiaciarni czy piekarni. Wszyscy kolejno śpiewają świąteczną piosenkę Mariah Carey „All I Want For Christmas Is You”.
W stworzonym przez Saatchi & Saatchi spocie telewizyjnym, który pierwszy raz pojawi się 9 listopada na ITV, występuje 9 sklepikarzy. Kolejnych 100 drobnych przedsiębiorców pojawi się w reklamach prasowych, outdoorowych i w social mediach.
Kampania ma wykraczać poza skupianie się na pokazywaniu prezentów. Visa koncentruje się w swojej reklamie na przedstawieniu także innych rzeczy, które kupuje się z okazji świąt, od jedzenia i picia po nowe dekoracje i kwiaty.
Dodatkowo ma również pokazać nie to, co ludzie kupują dla innych, ale dla kogo to robią. - Jeśli myślisz o kampaniach świątecznych, to widzisz, że marki opowiadają o dwóch rzeczach - co kupić, czyli o pomysłach na prezent, nowych produktach, gadżetach, lub sprawiają, że myślisz o kimś. Pomyśleliśmy, że dla Visa byłoby ciekawie zrobić coś nieco innego i mówić o tym też, gdzie to kupić – powiedział Adrian Farina, starszy wiceprezes ds. marketingu Visa. - Klienci mają okazję zastanowić się nad tym, komu dają prezenty, co im dają, ale Visa chce, abyś pomyślał trochę o tym, gdzie robisz zakupy.
Kampania ma być także krokiem w kierunku misji, jaką obrała Visa: stać się "cyfrową siecią płatniczą, która umożliwia osobom prywatnym, firmom i gospodarkom rozkwitać".
- Chcemy uświadomić ludziom, na czym stoimy - dodaje Farina. - To świetna okazja, aby ożywić niektóre z tych wartości dla opinii publicznej. Istniejemy tylko wtedy, gdy pomagamy firmom i społecznościom w rozwoju.
Działania reklamowe będą prowadzone w telewizji oraz w mediach społecznościowych, na outdoorze i w prasie.
Firma stawia duży nacisk na udział w niej nośników reklamy zewnętrznej, ponieważ chce, aby kampania była widoczna na głównych ulicach w całym kraju, szczególnie w obszarach, z których pochodzą właściciele sklepów.
Dołącz do dyskusji: Drobni sklepikarze w świątecznej kampanii Visa (wideo)