Marek Kapuściński dyrektorem generalnym Procter & Gamble
Marek Kapuściński objął stanowisko dyrektora generalnego Procter & Gamble w Polsce i krajach bałtyckich.
Tym samym dołączył do wąskiej grupy Executive Managementu korporacji. To pierwszy i jedyny jak dotychczas Polak na tak wysokim stanowisku w globalnych strukturach firmy.
Marek Kapuściński jest pierwszym przedstawicielem Europy Środkowowschodniej mianowanym na stanowisko dyrektora generalnego oddziału Procter & Gamble. Wcześniej, jako pierwszy lokalny pracownik w regionie sprawował stanowiska Brand Managera (1994), Marketing Managera (1997) i Marketing Dyrektora (1999).
Kapuściński związany jest z Procter & Gamble od 1991 roku. Karierę zawodową rozpoczął w centrali firmy w Cincinnati (stan Ohio), a następnie był jednym z pierwszych polskich pracowników zatrudnionych po utworzeniu oddziału firmy w Polsce, będąc odpowiedzialnym za współtworzenie lokalnych systemów organizacyjnych i procedur zarządzania.
W 1991 roku wprowadził na rynek polski marki Always i Pampers. Jest współtwórcą pierwszej polskiej reklamy Always „Z pewną taką nieśmiałością” z Anną Patrycy i Kasią Niekrasz.
W kwietniu 1994 został mianowany na stanowisko Brand Managera. Pod jego kierownictwem, w latach 1994-99, marki Vizir i Blend-A-Med osiągnęły pozycję liderów w swoich segmentach na polskim rynku. W lipcu 1994 r. koordynował uroczyste otwarcie największej fabryki P&G w Europie Środkowo-Wschodniej z udziałem Prezydenta RP Lecha Wałęsy.
W latach 1996-99 zarządzał kluczowym działem proszków do prania (Ariel, Vizir, Bonux, Bold, Tide) z obszarem działania obejmującym Polskę, a potem także: Łotwę, Litwę, Estonię i Białoruś.
W 2000 roku, w europejskim biurze firmy w Brukseli objął stanowisko regionalnego dyrektora marketingu. Do czerwca 2005 roku zajmował się realizacją strategii i rozwojem w regionie CEEMEA jednego z kluczowych i najbardziej dynamicznych działów firmy – Fabric & Home Care Liquids obejmującym marki: Lenor, Fairy, Comet, Mr. Proper, Ace, jak również globalna koordynacją działań na rynkach rozwijających się.
Od lipca 2005 roku jako dyrektor marketingu na rynku polskim pełnił nadzór nad promocją pieluszek Pampers, produktów higieny kobiecej (Always, Naturella, Discreet, Tampax) i higieny jamy ustnej (Blend-A-Med i Oral B) a także nad zespołem odpowiedzialnym za działania z zakresu shopper marketingu.
Po przejęciu przez Procter & Gamble firmy Gillette był odpowiedzialny za integrację grupy marketingowej marek Gillette, Oral B, Duracell i Braun. Nadzorował także akcję marketingu społecznego „Podaruj Dzieciom Słońce”, największy w Polsce program o tym charakterze, realizowany corocznie od 1999 roku.
Marek Kapuściński jest absolwentem Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnie SGH) oraz studiów podyplomowych SEHNAP / Stern School of Business na New York University.
W latach 1990 -93 zasiadał w radzie nadzorczej Foundation for Promotion of Polish Arts w Nowym Yorku. Podczas pobytu w Stanach Zjednoczonych współpracował z New York Philharmonic, a także odbył praktykę w Carnegie Hall. Od 1991 roku zasiadał w radach nadzorczych polskich firm.
Zna biegle język angielski, posługuje się także francuskim i rosyjskim. Pasjonuje się sztuką i fotografią.
Dołącz do dyskusji: Marek Kapuściński dyrektorem generalnym Procter & Gamble