Marcin Jedliński: Radio Plus ma potencjał
- Radio Plus w nowym kształcie ma ogromny potencjał, z którym należy się liczyć, jeśli będziemy umieli go wykorzystać – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Jedliński, dyrektor sieci Radio Plus.
“Nowe” Radio Plus nadaje od września na mocy porozumienia Grupy Eurozet i Grupy Radiowej Time, w wyniku którego połączono 13 rozgłośni Radia Plus oraz 8 stacji Vox FM. - Strategicznym celem tego połączenia było rozwiązanie problemu dwóch sieci o bardzo podobnych założeniach, a nadających na niemal w całości odrębnych i jednocześnie uzupełniających się obszarach – mówi nam Jedliński.
Zgodnie z założeniami, nowa sieć miała posiadać charakter społeczno-religijny, kierując swoją ofertę przede wszystkim do katolików i osób poszukujących Boga. Wynika to z faktu, że część stacji należących zarówno do Radia Plus, jak i do Vox FM to rozgłośnie diecezjalne, przyłączone na podstawie umów franczyzowych (więcej na ten temat).
W ramówce nowej sieci oprócz łagodnej muzyki popowej i rockowej, znalazły się audycje informacyjne i publicystyczne (więcej na ten temat).
- W niespełna miesiąc od uruchomienia nadawania wspólnego programu, gdy nie ma jeszcze żadnych badań audytorium, nie możemy jednoznacznie stwierdzić, czy połączenie to wpłynęło znacząco na strukturę naszych faktycznych, nowych odbiorców. Na ten moment możemy jedynie wyrazić opinię, że skoro w stacjach dawnej sieci Vox, nadających muzykę formatu gold, zmieniono format, nazwę i znaczną część autorów audycji, to prawdopodobnie doszło do przetasowań w grupie słuchaczy. Jednak więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć za jakiś czas – stwierdza Jedliński.
Dobre strony połączenia sieci Radia Plus i Vox FM widzi także Agnieszka Anielska, prezes zarządu Grupy Radiowej Time, w ramach której funkcjonował Vox FM. – W przypadku sieci Vox FM o połączeniu tym zadecydowały względy ekonomiczne, trudności w pozyskaniu kolejnych stacji i brak perspektyw na sukces rynkowy w obecnym kształcie. Alians z Plusem daje szansę na stworzenie nowego, mocnego produktu na rynku radiowym – podkreśla Agnieszka Anielska.
Dołącz do dyskusji: Marcin Jedliński: Radio Plus ma potencjał