Małgorzata Łupina: Polki ciągle oczekują od telewizji nowości
- Francuzki kochają teleturnieje, które emitowane są już 20 lat. Polki zaś szybko się nudzą i cały czas oczekują od telewizji nowości - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Małgorzata Łupina, wicedyrektor programowa TVN odpowiedzialna za kończący właśnie 10 lat kanał TVN Style.
TVN Style, pierwszy polski kanał lifestylowy dla kobiet, wystartował 1 sierpnia 2004 roku. W początkowej ramówce stacji było tylko kilka programów rodzimej produkcji, dominowały programy zagraniczne. Przez 10 lat stacja bardzo się zmieniła, wiosną tego roku na antenie było ponad 20 krajowych produkcji. Poszerzyła się też tematyka stacji, która początkowo skupiała się głównie na modzie i urodzie.
- W tej chwili TVN Style to bardzo różnorodny kanał lifestylowy dla kobiet, który porusza niemal wszystkie sfery życia ważne dla nich - mówi Małgorzata Łupina, zastępca dyrektora programowego TVN. Podkreśla, że oczekiwania widzów cały czas się zmieniają.
- Jeszcze trzy lata temu doskonałą oglądalnością cieszyły się programy poradnikowe, dotyczące np. wychowania dzieci. W dobie nowych mediów i rozwoju internetu, cały czas rośnie liczba różnorodnych publikacji, książek. Gdy kobieta chce się dowiedzieć, jak wychować dziecko, to szuka informacji w sieci, nie musi śledzić całej serii programu i czekać na właściwy odcinek - podkreśla Łupina.
Małgorzata Łupina informuje, że z badań wynika, że stację oglądają głównie kobiety między 16. a 35. rokiem życia, mieszkanki miast powyżej 50 tys. To osoby ciekawe świata, zdecydowane, nastawione na rozwijanie swoich umiejętności.
Najważniejszą nowością jesiennej ramówki TVN Style ma być program „Stylowe rewolucje Goka”. - Programy Goka zawsze cieszyły się u nas popularnością i miały bardzo dobrą oglądalność. Od dawna myśleliśmy, by go ściągnąć do Polski, ale on nigdy nie prowadził programu poza Wielką Brytanią. Po sukcesie „Sablewskiej sposób na modę” stwierdziliśmy, że nadszedł odpowiedni moment, a Gok przyjął nasze zaproszenie - mówi Łupina.
Reality-show z Gokiem Wanem jest wysokobudżetową produkcją, ale stacja nie dzieli jej kosztów z główną anteną TVN. Dlatego w przeciwieństwie np. do „Sekretów chirurgii” „Stylowe rewolucje Goka” nie będą tam powtarzane, obejrzeć je będzie można wyłącznie w TVN Style.
Jesienią TVN Style pokaże też dokument „Trzy na godzinę” poświęcony gwałtom na kobietach w Indiach, statystycznie do takich zdarzeń dochodzi właśnie trzy razy w ciągu 60 minut. Do Indii z ekipą stacji pojechała aktorka Anna Dereszowska.
- Ten dokument jest trochę po to, by świat się zaczął buntować. Im więcej będzie głosów takich ja nasz, to może kiedyś tam coś się zmieni. „Trzy na godzinę” to próba nie reporterskiego, ale kobiecego przyjrzenia się szokującemu problemowi - mówi wicedyrektor programowa Grupy TVN.
Poza polskimi programami na antenie TVN Style pozostają liczne pozycje zagraniczne, jesienią widzowie zobaczą m.in. kolejny sezon „Piekielnego hotelu Gordona Ramseya”. Zdaniem Łupiny, obecnie na rynku bardzo mało jest dobrych programów i formatów zagranicznych.
- Wiele programów jest identycznych, sztampowych, bardzo trudno np. znaleźć dokument opowiadający temat wielokrotnie już pokazywany, ale z innej, czasem ciekawszej strony. Dotąd miałam w zespole jedną osobę, która przeglądała programy ze świata, teraz muszę mieć dwie, żeby znaleźć coś naprawdę oryginalnego - mówi Łupina.
Małgorzata Łupina od ub.r. odpowiada też za kierowany do mężczyzn kanał TVN Turbo. Podkreśla, że oczekiwania panów są inne od oczekiwań kobiet.
- Mężczyźni od telewizji oczekują więcej merytoryki niż estetyki. Program kierowany do faceta ma wyglądać technicznie prosto, musi być konkretny, praktyczny, wiarygodny. Jeśli pojawi się błąd, np. w opisie samochodu, męski widz od razu to zauważy i nie omieszka zwrócić nam uwagę na Facebooku Turbo - mówi Łupina.
Z Małgorzatą Łupiną rozmawiamy o tym jak przez 10 lat zmieniła się stacja TVN Style, jakie są telewizyjne oczekiwania Polek, co zobaczymy w jesiennej ramówce kanału oraz czym różni się tworzenie telewizji dla mężczyzn i kobiet.
Dołącz do dyskusji: Małgorzata Łupina: Polki ciągle oczekują od telewizji nowości