SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Make TikToks Contest”: Członkowie jury radzą jak zdobyć nagrodę o wartości 60 000 złotych

Ruszył konkurs "Make TikToks Contest" organizowany przez TikTok i skierowany do pracowników branży marketingowej, w którym do wygrania są trzy nagrody – każda o wartości 60 tys. złotych. Nie przesłaliście jeszcze zgłoszenia? Nie macie kreatywnego pomysłu? Nie szkodzi. Zgłoszenia można przesyłać do 10 marca, a członkowie jury śpieszą z radami jak stworzyć dobrego TikToka.

Myślisz, że stworzenie TikToka jest czasochłonne? Nic bardziej mylnego!

Aktorka i TikTokerka Klaudia Halejcio podkreśla, że do stworzenia TikToka wystarczy dobry pomysł i trochę spontaniczności! „Nie potrzeba żadnych umiejętności czy szkoły filmowej, żeby zrobić dobre video. Na TikToku ciągle dodawane są nowe filtry i interaktywne efekty, którymi można się bawić i ciągle jest coś nowego do odkrycia.”

 

Na pytanie: Jak zainteresować swoich oglądających?, odpowiada – „Stwórz coś unikalnego, coś, czego nie ma nikt inny, albo… rób co chcesz! Bo jeśli Tobie się to spodoba, to zobaczą to inni”. Najważniejsze więc to być spontanicznym i autentycznym. Więcej rad znajdziecie w fimie ->

 

Nie masz pomysłu? Szukaj inspiracji!

 

„TikTok to idealne miejsce do twórczej ekspresji, w której jak nigdzie indziej kreatywność nie zna granic. Pamiętać należy jednak o tym, że przekaz powinien był autentyczny i spójny z DNA TikToka. Trendy na TikToku bardzo szybko się zmieniają, dlatego stałe śledzenie platformy i szybkie odpowiadanie na najsilniejsze trendy sprawią, że przekaz będzie miał szansę dotarcia do szerszego grona odbiorców. Pamiętajcie jednak, że TikTok to przede wszystkim radość, dlatego sprawdzą się filmy, które zawierają odrobinę lekkości, pozytywności i humoru” – podkreśla Maciej Waligóra, Executive Creative Director w DDB Warszawa.

 

Jakie są dobre praktyki podczas przygotowywania video na TikToka?

 

Michał Sadowski, założyciel Brand24 przygotował krótki poradnik na temat tego, na co zwrócić uwagę przygotowując TikToka.

 

Tekstowa zapowiedź klipu w pierwszej scenie

 

Krótki tekst zapewniający kontekst. Preferencyjnie intrygujący – zatrzymujący odbiorcę przez pierwsze, absolutnie kluczowe sekundy. Może to być pytanie, zapowiedź czegoś ekscytującego.

 

Synchronizacja z muzyką

 

 Z moich doświadczeń wynika, że dużo większą popularnością cieszą się klipy, w których kluczowy moment pojawia się chwili istotnej zmiany w muzyce Przykład. TikTok oferuje możliwość przycięcia i przesunięcia podkładu muzycznego.

 

Wykorzystanie popularnej muzyki.

 

Wykorzystanie popularnych piosenek nie tylko potrafi podnieść wartość klipu, ale także jest elementem pozycjonowania na TikTok. Na TikTok można próbować być w topie treści związanych z poszczególnym utworem muzycznym.

Odpowiedni dobór godzin publikacji.

 

Duże znaczenie ma godzina publikacji. Z moich skromnych doświadczeń wynika, że dodawanie na początku fali wysokiego zaangażowania generuje najlepsze efekty. Typowo dodaje moje treści w okolicy 9 rano w sobotę lub niedzielę, kiedy zaczyna się szczyt aktywności obserwujących. W takim przypadku, moja treść ma “cały dzień” na wykręcenie jak najlepszego wyniku zanim popularność spadnie, a widownia “pójdzie spać”.

 

Wykorzystanie popularnych hashtagów.

 

Chodzi o hashtagi, które są akurat eksponowane w zakładce “Odkryj”. Z moich doświadczeń, dodawanie popularnych hashtagów nie pomaga specjalnie w zdobyciu popularności klipu. Pomaga natomiast w przypadku, w którym film uzyska popularność i zależy nam na jego “wypozycjonowaniu się” wewnątrz wyszukiwarki Tik Tok i zapewnienie Wam ekspozycji przez dni, tygodnie, a nawet miesiące od publikacji. Typowo dodaję nie tylko hashtagi popularne, ale również “hashtagi lokalne”. Dzięki nim filmik dotrze do lokalnej społeczności, która najmocniej zainteresuje się Twoim klipem.

 

Przypominamy o kategoriach konkursu

Zadaniem konkursowym jest nagranie TikToka dla konkretnej marki, odpowiadającego na jeden z trzech tematów:

  • TikTok? To głupie? To wymyśl coś mądrego!

To kategoria, w której można udowodnić, że TikTok nie tylko bawi, lecz także edukuje, inspiruje lub motywuje! Szukamy pomysłów na to, żeby pokazać TikTok jako platformę, na której można znaleźć wartościowy kontent.

  • TikTok. To chwilowa moda? To wymyśl coś na dłużej!

To kategoria, w której do pokazania jest to, że TikTok to świetne narzędzie do budowania treści kreatywnych, które przetrwają dłużej niż jeden sezon! W tej kategorii do przygotowania są trzy TikToki i ważne jest, aby tworzyły one spójną kampanię, odpowiadając założonemu celowi.

 

  • TikTok? To nie dla mojej marki. To udowodnij, że tak nie jest!

To kategoria, poprzez którą można udowodnić, że każda marka znajdzie swoje miejsce na TikToku. Oczywiście każda marka, dla której uczestnik konkursu prowadzi działania.

 

„ W konkursie mogą wziąć udział osoby związane z branżą marketingową. Praca może być zgłoszona przez dowolną agencję (kreatywną lub PR), pracownika marketingu danej marki, dom mediowy czy produkcyjny. Każdy uczestnik może wziąć udział wyłącznie w jednej kategorii konkursowej korzystając z dowolnego formatu reklamowego TikToka. W kategoriach 1 i 3 uczestnicy powinni nagrać po jednym TikToku, natomiast kategoria 2 wymaga przygotowania trzech TikToków. Co ważne praca konkursowa może być zgłoszona z dowolnego konta nawet prywatnego, co oznacza, że marka w momencie zgłoszenia nie musi posiadać konta firmowego.  Po stworzeniu nagrania należy wypełnić formularz konkursowy na naszej stronie maketiktokscontest.pl i podać link do konkretnego nagrania” – przypomina Rafał Drzewiecki, Head of Marketing w TikTok.

 

„Poprzez konkurs chcemy udowodnić, że każda marka, każda firma może znaleźć swoje miejsce na TikToku, aby tworzyć społeczność i poszerzać grono swoich klientów. W konkursie szukamy projektów które nas zaskoczą, poprzez  kreatywność, spójność przekazu z DNA TikToka, …” – dodaje Rafał Drzewiecki.

 

Zastanawiasz się, czy warto? Oczywiście, że warto!

Do wygrania w konkursie są aż 3 nagrody, każda o wartości 60 tysięcy złotych. Twórcy najlepszej pracy w każdej kategorii otrzymają 10 tysięcy złotych w postaci przedpłaconej karty oraz 50 tysięcy złotych na wsparcie mediowe marki na TikToku. Jednak zakładając konto firmy czy marki na TikToku można zdobyć znacznie więcej. Zaangażowana społeczność, reklamy wyświetlana zawsze z full screen i sound on, miliony wyświetleń – to wszystko jest w zasięgu ręki. Działaj! Zgłoszenia można przesyłać do 10 marca.

 

Więcej informacji o konkursie wraz z jego Regulaminem znajduje się na stronie maketiktokscontest.pl.