Magazyny z reklam: „Show” i „Viva!” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)
W lutym br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam minimalnie mniej niż rok wcześniej. Mocno wzrosły wpływy reklamowe „Vivy!”, „Polityki” i „Przyjaciółki”, za to sporo spadły w przypadku „Tele Tygodnia” i „Forbesa”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. przychody reklamowe magazynów - zarówno z autopromocją, jak i bez jej uwzględniania - były dokładnie o 0,15 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Tak samo minimalnie spadły nakłady na autopromocję.
>>> Dzienniki 8 proc. mniej z reklam. „DGP”, „Fakt” i „GW” mocno w dół (TOP10)
Największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły „Show” (Wydawnictwo Bauer) - 70,8 proc., oraz „Viva!” (Edipresse Polska) - 59 proc. „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zarobiła z reklam 44,3 proc. więcej, „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - 43,1 proc. więcej, a „Party” (Edipresse Polska) - 28,2 proc. Natomiast wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) wzrosły o 7,4 proc.
>>> „Angora” i „Newsweek” zyskują - ranking najlepszych tygodników w Polsce
Minimalne spadki przychodów reklamowych zanotowały tygodniki „Wprost” (AWR Wprost) i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - odpowiednio: 2,2 i 4,3 proc. Z kolei „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 10,2 proc. mniej niż przed rokiem, a „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - 11,5 proc. mniej.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) | ||
II.2012 | II.2011 | |
Viva! | 7 436 682 zł | 4 674 517 zł |
Polityka | 6 981 800 zł | 4 836 800 zł |
Tele Tydzień | 6 775 766 zł | 7 543 534 zł |
Wprost | 5 845 466 zł | 5 977 017 zł |
Newsweek Polska | 5 751 411 zł | 6 011 926 zł |
Party | 4 557 983 zł | 3 555 726 zł |
Przyjaciółka | 4 514 977 zł | 3 154 237 zł |
Forbes | 4 175 200 zł | 4 718 100 zł |
Twój Styl | 4 157 260 zł | 3 871 790 zł |
Show | 4 065 290 zł | 2 379 530 zł |
monitorowane tytuły razem | 161 948 503 zł | 162 200 822 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 182 953 623 zł | 183 245 871 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 21 005 120 zł | 21 045 049 zł |
Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Show” i „Viva!” mocno w górę, „Tele Tydzień” w dół (TOP10)