Magazyn „Playboy” wystawiony na sprzedaż, wydawca chce minimum 500 mln dolarów
Według nieoficjalnych informacji Playboy Enterprises Inc., wydawca „Playboya”, zamierza sprzedać ten najbardziej znany męski magazyn na świecie. Minimalna kwota, której oczekuje, wynosi 500 milionów dolarów.
Do informacji dotyczących sprzedaży „Playboya” dotarł dziennik „The Wall Street Journal”, który powołuje się na własne źródła w kierownictwie Playboy Enterprises Inc.
Według doniesień wydawnictwo wynajęło bank inwestycyjny Moelis & Co., który ma wysondować rynek i znaleźć potencjalnych chętnych na „Playboya”. Obecnie jedna trzecia udziałów w „Playboyu” należy do Hugh Hefnera, założyciela magazynu. W ub.r. firma wygenerowała zysk w wysokości 38 mln dol. z działalności wydawniczej, dalszych 55 mln uzyskała z opłat licencyjnych związanych z marką. Obecnie sprzedaż „Playboya” wynosi ok. 800 tys. egzemplarzy, jednak w szczytowym okresie popularności tytułu w latach 70. ubiegłego wieku przekraczała 5,6 mln egzemplarzy.
Poszukując nowych grup czytelników w październiku ub.r. zapowiedziano, że z „Playboya” znikną zdjęcia nagich modelek, a pierwszy numer pozbawiony nagości pojawił się w kioskach w lutym br.
Według „WSJ” Playboy Enterprises Inc. spodziewa się uzyskać ze sprzedaży „Playboya” przynajmniej 500 mln dol. Wśród potencjalnych kupców mogą być zarówno wydawnictwa, jak i firmy zainteresowane sprzedażą własnych towarów pod marką Playboya. Na razie jednak nie padają żadne konkretne kandydatury ewentualnych nabywców.
W ub.r. średnia sprzedaż polskiej edycji „Playboya” wynosiła 49,8 tys. egzemplarzy i była najwyższa w segmencie pism dla mężczyzn.
Dołącz do dyskusji: Magazyn „Playboy” wystawiony na sprzedaż, wydawca chce minimum 500 mln dolarów