'M jak miłość': pół miliona widzów mniej, ale 20 mln zł więcej zreklam
Serial "M jak miłość" pozostaje hitem Dwójki, chociaż jego widowniaw sezonie 2008/2009 spadła w porównaniu do poprzedniego roku o półmiliona osób. Do 100 mln zł wzrosły natomiast cennikowe wpływyreklamowe, które przynosi ta produkcja.
Z danych AGB Nielsen Media Researchprzygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, iż wokresie od września ubiegłego roku do połowy czerwca br. nadawane wponiedziałki i wtorki o 20.40 odcinki "M jakmiłość" oglądało średnio 8,23 mln widzów przy udziale wrynku wynoszącym 50,39 proc.(grupa 4+). W poprzednim sezonie, gdyserial emitowany był o 20.10, cieszył się o 6 proc. wyższą widownią- miał bowiem 8,74 mln oglądających.
Widownia "M jak miłość" miesiąc pomiesiącu
Spadek popularności "M jak miłość" zauważyć można także w danycho oglądalności dziesięciu najpopularniejszych odcinków w obusezonach. Żaden z topowych epizodów właśnie zakończonej serii nieprzekroczył 9 mln widzów (najpopularniejszy z 23 lutego br.oglądało 8,95 mln osób), natomiast rok wcześniej widownię powyżejtej granicy miały wszystkie dziesięć najpopularniejszychodcinków.
Top 10 odcinków serialu w minionymsezonie
Mimo zmniejszenia się oglądalności obyczajowej produkcji, Dwójkaw paśmie jej emisji była zdecydowanym liderem rynku. Udziałzajmującego drugie miejsce w tym paśmie Polsatu wyniósł 13,43proc., trzeci TVN miał 12,19 proc. udziału, a czwarta Jedynka -8,73 proc.
Oglądalność konkurencyjnych stacji wczasie emisji "M jak miłość"
Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków "M jakmiłość" w sezonie 2008/2009 wyniosły prawie 100 mln zł ibyły o ok. 24 proc. wyższe niż w sezonie 2007/2008 - wtedy wpływyreklamowe ukształtowały się bowiem na poziomie 80,3 mln zł (danecennikowe bez rabatów).
Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż serial "M jakmiłość" przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 45.roku życia oraz mieszkańców wsi, średnich i dużych miast.
Profil widza serialu
Kolejne premierowe odcinki serialu pojawią się w TVP 2 w ramówcejesiennej.
Dołącz do dyskusji: 'M jak miłość': pół miliona widzów mniej, ale 20 mln zł więcej zreklam