Luksusowe magazyny kobiece
Kolejny rok mobilizacji
Zapowiadany na ten tydzień debiut polskiej wersji luksusowego magazynu kobiecego "Glamour" to kolejny powód do mobilizacji wydawców. Złudną stabilizację na rynku tego typu pism zburzyły już ubiegłoroczne zmiany właścicielskie w "Twoim Stylu" oraz w "Pani" i "Urodzie" - informuje Rzeczpsopolita.
- Ostatni rok przyniósł zmiany, które wymusiły ożywienie na rynku. Teraz wszyscy starają się coś robić - ocenia Anna Achmatowicz-Szwendimann, redaktor naczelna miesięcznika "Twój Styl" (od ponad roku należy do Wydawnictwa Bauer), który - jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy - w 2002 r. utrzymał pozycję lidera pod względem sprzedaży. Pomogły akcje promocyjne, w tym atrakcyjne gadżety. Jak jednak podkreśla Anna Achmatowicz, magazyn ma duże grono wiernych czytelniczek.
Największy wzrost średniej sprzedaży w 2002 r. (o prawie 14 proc.) zanotował "Cosmopolitan", należący do Marquard Media. Prawie 11-proc. wzrost średniej sprzedaży zanotowała w ubiegłym roku "Pani", głównie dzięki intensywnej, wspieranej atrakcyjnymi gadżetami promocji w IV kwartale, kiedy średnia sprzedaż przekroczyła 100 tys. egz.
Wśród luksusowych pism kobiecych jedynie "Elle" odnotowało spadek sprzedaży. Gorzej wypadły magazyny dla mężczyzn. Tu -jak wynika z danych ZKDP - w 2002 r. dominowały spadki sprzedaży; największy, bo aż 23-proc., dotknął "Playboya". Mniejszą o 10 proc. sprzedaż odnotował też lider w tym segmencie "CKM" (oba tytuły wydaje JMG MPC z grupy Marquard).
Dołącz do dyskusji: Luksusowe magazyny kobiece