“Ludzie Chudego” przegrali z miłością i tańcem
Nadawany w Polsacie serial “Ludzie Chudego” oglądało mniej widzów niż stacja gromadziła w tym paśmie rok temu. Podczas jego emisji Polsat zajmował trzecie miejsce w rynku, a na produkcji zarobił 20 mln zł. W planach jest nakręcenie drugiego sezonu.
Średnia oglądalność 12 odcinków “Ludzi Chudego”, emitowanych w niedziele o 20.00, wyniosła 2,34 mln widzów, a udział stacji w grupie 4+ wyniósł 14,19 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Dało to Polsatowi trzecie miejsce w rynku telewizyjnym za TVN-em (emitował w tym czasie “Taniec z gwiazdami” i miał 23,90 proc. udziału) i TVP 1 (nadawała “Sport”, “Pogodę” i “Miłość nad rozlewiskiem”, co dało jej 23,29 proc. udziału). Słabiej od Polsatu wypadła Dwójka (gł. “Kabaretowy Klub Dwójki”; 13,88 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej podczas emisji serialu udział stacji był wyższy i wyniósł 18,80 proc. Tam także Polsat zajmował trzecią pozycję, ale zarówno TVN jak i TVP 1 miały niższe udziały niż w grupie wszystkich widzów – odpowiednio 20,34 proc. i 19,53 proc.
W analogicznym okresie ub.r. w paśmie nadawania “Ludzi Chudego” widownia stacji była wyższa – wyniosła 2,7 mln osób, a udział ukształtował się na poziomie 16,15 proc. w 4+ i 20,84 proc. w 16-49.
Wpływy reklamowe z 12 odcinków serialu wyniosły 20 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że “Ludzi Chudego” śledzili głównie mężczyźni, osoby w wieku od 30 do 54 lat, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz widzowie z wykształceniem podstawowym.
Telewizja Polsat jest zadowolona z wyników serialu i planuje nakręcenie drugiego sezonu. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy zaczną się zdjęcia i kiedy nowe odcinki “Ludzi Chudego” trafią na antenę.
Serial “Ludzie Chudego” to opowieść o grupie policyjnych tajniaków, których trapi notoryczny pech. W rolę Chudego wciela się Cezary Żak, a jego najbliższy zespół tworzą Marian (Piotr Pęgowski) i Łukasz (Michał Żurawski), w serialu grają też m.in. Edyta Olszówska, Dorota Segda i Piotr Zelt. Za reżyserię odpowiadał Wojciech Adamczyk, a za produkcję wykonawczą – należące do ATM Grupy Studio A.
Widownia “Ludzi Chudego” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
05-09-2010 | 2 868 372 | 18,77% | 22,06% |
12-09-2010 | 2 458 583 | 15,82% | 20,81% |
19-09-2010 | 2 414 725 | 14,91% | 20,20% |
26-09-2010 | 2 221 052 | 13,46% | 18,41% |
03-10-2010 | 2 166 122 | 13,13% | 16,66% |
10-10-2010 | 2 241 024 | 13,61% | 19,46% |
17-10-2010 | 2 359 839 | 13,76% | 18,87% |
24-10-2010 | 2 449 547 | 14,18% | 19,26% |
31-10-2010 | 1 950 109 | 12,07% | 16,49% |
07-11-2010 | 2 220 914 | 12,90% | 17,71% |
14-11-2010 | 2 016 051 | 11,74% | 16,49% |
21-11-2010 | 2 203 252 | 12,76% | 17,03% |
Średnia | 2 337 775 | 14,19% | 18,80% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 3 939 828 | 23,90% | 20,34% |
TVP 1 | 3 838 916 | 23,29% | 19,53% |
Polsat – Ludzie Chudego | 2 337 775 | 14,19% | 18,80% |
TVP 2 | 2 287 665 | 13,88% | 13,98% |
Profil widowni produkcji
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 51,88% | 108 |
Kobiety | 48,12% | 93 | |
Wiek | 4-9 | 2,56% | 43 |
10-15 | 6,32% | 90 | |
16 - 19 | 4,62% | 80 | |
20 - 24 | 4,93% | 60 | |
25 - 29 | 8,31% | 94 | |
30 - 34 | 9,86% | 121 | |
35 - 39 | 10,39% | 147 | |
40 - 44 | 9,69% | 150 | |
45 - 49 | 11,37% | 160 | |
50 - 54 | 10,69% | 129 | |
55 - 59 | 6,51% | 86 | |
60+ | 14,76% | 76 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,38% | 109 |
< 50 tys. | 22,94% | 95 | |
50-100 tys. | 11,57% | 135 | |
100-200 tys. | 7,50% | 94 | |
> 200 tys. | 15,60% | 77 | |
Zawód | Top management | 5,29% | 68 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,92% | 110 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 27,87% | 138 | |
Emeryci | 21,92% | 88 | |
Inni | 29,01% | 89 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 56,58% | 123 |
Średnie | 27,20% | 92 | |
Wyższe | 7,33% | 64 | |
Inne | 8,88% | 68 |
Dołącz do dyskusji: “Ludzie Chudego” przegrali z miłością i tańcem