LPP stawia na Europę Wschodnią
LPP, właściciel marki Reserved i Cropp Town uważa, że rozwój sieci w Polsce nadal jest możliwy, jeśli chodzi o zagranicę to spółka skupia się głównie na Europie Wschodniej i duże nadzieje pokłada w Rosji.
Poinformował w środę Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.
"Okazało się, że na rynku polskim jest jeszcze wiele do zrobienia i powstają nowe ciekawe obiekty, zatem nadal chcemy się tu rozwijać i otwierać nowe salony" - powiedział dziennikarzom Pachla.
"Nadal chcemy poprawiać nasze kolekcje, jak również mocniej rozwinąć ofertę dla dzieci" - dodał.
LPP chce budować salony głównie w Europie Wschodniej, ponieważ tam widzi największy potencjał wzrostu, ale nie wyklucza też w przyszłości Zachodu kontynentu.
"Oglądamy wszystkie rynki europejskie, jednak póki co te kraje, w których obecnie działamy są dla nas najważniejsze, a z nich stawiamy głównie na Ukrainę i Rosję" - powiedział Pachla.
"Obecnie nasz udział w rynku rosyjskim wynosi 8 proc., zatem na koniec roku jest on jak najbardziej do utrzymania, a być może nawet przekroczymy tę liczbę" - dodał.
Pachla zauważył, że na koniec 2007 roku w Rosji będzie łącznie 46 salonów obu marek. Obecnie jest zaś 18 sklepów Reserved i 13 Cropp Town.
Na koniec pierwszego kwartału LPP miało łącznie 123.000 m kw. powierzchni handlowej. W Polsce LPP ma aktualnie 99 salonów Reserved i 72 sklepy Cropp Town.
"W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dołożyliśmy 5.000 m kw. Do końca tego roku będzie kolejne 25.000 m kw. Sądzę, że podobnie będzie w przyszłym roku" - powiedział Pachla.
Na koniec 2007 roku spółka chce mieć 184 salony Reserved i 112 Cropp Town.
Koszt otwarcia jednego salonu wynosi 2.500 zł/m kw, a do tego dochodzi 500-800 zł/m kw towar.
LPP zapowiada, że drugi kwartał 2007 roku będzie bardzo dobry, jak i cały rok.
"Sprzedaż w sklepach idzie rewelacyjnie i drugi kwartał będzie na pewno bardzo dobry" - powiedział Pachla.
"Oczekujemy również w czwartym kwartale poprawy wyników, ale nie należy spodziewać się przyrostu przychodów na poziomie kilkudziesięciu procent w sklepach porównywalnych, ponieważ czwarty kwartał 2006 roku też był już bardzo dobry" - dodał.
Sprzedaż spółki w sklepach porównywalnych wzrosła w pierwszym kwartale 2007 roku o 60 proc. wobec analogicznego okresu 2006 roku.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2007 roku LPP uzyskało 12,7 mln zł zysku netto, 16,7 mln zł zysku operacyjnego, 28,2 mln zł EBITDA oraz 266,3 mln zł przychodów.
Przy czym Pachla zwraca uwagę, że styczeń i luty były miesiącami wyprzedażowymi i prawdziwa sprzedaż rozpoczęła się w marcu.
Dołącz do dyskusji: LPP stawia na Europę Wschodnią